Please use this identifier to cite or link to this item:
https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/23632
Title: | الجينوغرام كأداة تشخيصية لصعوبات التعلم Genogram as a diagnostic tool for learning difficulties |
Other Titles: | دراسة حالة نموذجا case study model |
Authors: | نادية بلعباس جميلة بن قوة |
Keywords: | Genogram Diagnosis learning difficulties |
Issue Date: | 29-Feb-2020 |
Series/Report no.: | Volume 13, Numéro 1 2020; |
Abstract: | هدفت هذه الدراسة في معرفة كيف يتم تشخيص دراسة حالة لديها صعوبات التعلم. وقد اعتمدت الباحثة على منهج دراسة الحالة لمناسبته لهدف الدراسة، أما عن أداة الدراسة هي الجينوغرام حيث تتمتع بخصائص سيكومترية مقبولة، وقد بينت النتائج المتحصل عليها أن الحالة (فاطمة ز) لديها صعوبات تعلم أكاديمية، وأتت نتيجة لعوامل صحية، أسرية، ومدرسية، بالتالي الفرضية القائلة بأن الجينوغرام أداة تشخيصية لصعوبات التعلم قد تحققت. This study aimed at knowing how a case study is diagnosed with learning difficulties, The researcher relied on the case study methodology for the purpose of the study, The study instrument is the genogram, which has acceptable Seacometric properties, The results obtained indicate that (Fatima Z) has academic learning difficulties, It was the result of health factors, family, school, Thus, the hypothesis that the genogram is a diagnostic tool for learning difficulties has been achieved. |
Description: | Psychological & Educational Studies Review |
URI: | http://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/23632 |
ISSN: | 1112 - 9263 |
Appears in Collections: | number 25 2020 vol 13 n 1 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.