Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/23632
Title: الجينوغرام كأداة تشخيصية لصعوبات التعلم Genogram as a diagnostic tool for learning difficulties
Other Titles: دراسة حالة نموذجا case study model
Authors: نادية بلعباس
جميلة بن قوة
Keywords: Genogram
Diagnosis
learning difficulties
Issue Date: 29-Feb-2020
Series/Report no.: Volume 13, Numéro 1 2020;
Abstract: هدفت هذه الدراسة في معرفة كيف يتم تشخيص دراسة حالة لديها صعوبات التعلم. وقد اعتمدت الباحثة على منهج دراسة الحالة لمناسبته لهدف الدراسة، أما عن أداة الدراسة هي الجينوغرام حيث تتمتع بخصائص سيكومترية مقبولة، وقد بينت النتائج المتحصل عليها أن الحالة (فاطمة ز) لديها صعوبات تعلم أكاديمية، وأتت نتيجة لعوامل صحية، أسرية، ومدرسية، بالتالي الفرضية القائلة بأن الجينوغرام أداة تشخيصية لصعوبات التعلم قد تحققت. This study aimed at knowing how a case study is diagnosed with learning difficulties, The researcher relied on the case study methodology for the purpose of the study, The study instrument is the genogram, which has acceptable Seacometric properties, The results obtained indicate that (Fatima Z) has academic learning difficulties, It was the result of health factors, family, school, Thus, the hypothesis that the genogram is a diagnostic tool for learning difficulties has been achieved.
Description: Psychological & Educational Studies Review
URI: http://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/23632
ISSN: 1112 - 9263
Appears in Collections:number 25 2020 vol 13 n 1

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
P10.pdf245,01 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.