Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/23640
Title: دور برامج تربية الاختيارات في تعديل التصورات البديلة حول المشروع الشخصي
Authors: مباركة علاق
سلاف مشري
Keywords: المشروع الشخصي
التصورات البديلة
برامج تربية الاختيارات
التوجيه المدرسي والمهني
الاختيار الدراسي والمهني
Issue Date: 29-Feb-2020
Series/Report no.: Volume 13, Numéro 1 2020;
Abstract: تهدف هذه الورقة البحثية إلى تسليط الضوء على أهم البرامج المستحدثة في عملية التوجيه، ألا وهي برامج تربية الاختيارات وإبراز مدى أهميتها في تعديل التصورات البديلة حول المشروع الشخصي، من خلال العمل على تصويب وتعديل تصورات التلاميذ حول ذواتهم وحول محيطهم الدراسي والمهني وبالتالي مساعدة التلاميذ والوصول بهم إلى بناء اختيارات مدروسة وناضجة ضمن تدخلات بيداغوجية متخصصة تهتم بمشاريع التلاميذ الشخصية. The purpose of this article is to highlight the most important programs in the educational and vocational guidance process: which are the programs of choices education and emphasize their importance in modifying the alternative perceptions of the personal project by correcting and changing the perceptions of their school and work environment, and helping them to build mature choices in the context of the specialized intervention.
Description: Psychological & Educational Studies Review
URI: http://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/23640
ISSN: 1112 - 9263
Appears in Collections:number 25 2020 vol 13 n 1

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
P17.pdf204,23 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.