Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/24030
Title: التسويق الالكتروني عبر شبكات التواصل الاجتماعي وإدارة السمعة الالكترونية للمؤسسة
Authors: مبني نورالدين
لصلج عائشة
Keywords: التسويق الالكتروني
شبكات التواصل الاجتماعي
المؤسسة
السمعة الالكترونية
الإدارة
Issue Date: 30-Jun-2020
Series/Report no.: Volume 16, Numéro 1 2020;
Abstract: تهدف دراستنا الراهنة إلى الكشف عن أهم الوظائف التي يمكن أن يؤديها التسويق الالكتروني كآلية للحد من المشكلات التسويقية، بالنظر إلى الحاجة الملحة لتوظيف تكنولوجيا الاتصال الحديثة في مجال التسويق التي أضحت ضرورة ملحة بهدف زيادة الكفاءة والوصول إلى جماهير المستهلكين بشكل أفضل، وهذا من خلال توضيح دور شبكات التواصل الاجتماعي في عملية التسويق الالكتروني وكيفية توظيف هذه الأدوات في تسويق سمعة الكترونية حسنة للمؤسسة، وقد توصلنا إلى جملة من النتائج متمثلة في قصور النشاط التسويقي وعدم وضوح أهدافه على مستوى المؤسسات، من خلال رفض أو عدم اقتناع أصحاب المؤسسات بالتوجهات التسويقية الحديثة المتمثلة في تبني الأفكار والأساليب الجديدة. This study seeks to disclosure the most important roles that electronic marketing can perform as a mechanism to reduce marketing problems, given the urgent need to employ modern communication technology in the field of marketing that has become an urgent necessity in order to increase efficiency and reach consumers' masses better, and this is by clarifying the role Social media networks in the process of electronic marketing and, how to employ these tools in marketing a good electronic reputation for the institution, and we have reached a set of results represented in the weakness of marketing activity and the lack of clarity of its goals at the institutional, through the rejection of conviction Institutions with modern marketing orientations of adopting new ideas and methods
Description: مجلة أداء المؤسسات الجزائرية
URI: http://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/24030
ISSN: 2170-1938
Appears in Collections:numéro 17 2020 V9 n1

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
03.pdf253,09 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.