Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/24448
Title: سيمياء الأهواء في خطاب الصورة الإشهارية Semiotics passions in the advertising picture speech
Authors: ابن خدا عصام
Keywords: Passions
advertising image
advertisement maker
consumer
happiness
Issue Date: 1-Dec-2020
Series/Report no.: volume 5 n 2 2020;
Abstract: تهدف هذه الدراسة إلى الوقوف عند التقنيات التي يوظفها المشهِر للتأثير في المتلقي (المستهلك)؛ منها مخاطبة أهوائه بالتركيز على لغة الجسد في أحايين كثيرة لينقله من حالات الانفعال إلى حالات الفعل. كما تعالج الأسباب التي تجعل من الإنسان ينساق وراء التبضع ومسايرة الركب، بحثا منه عن سعادة نفسية قد تكون لحظية أو دائمة. Abstract: This study aims to identify the techniques employed by the advertisement maker to influence the (consumer) receiver; Including addressing his passions by focusing on body language in many cases to transfer it from emotional states to states of action. It also addresses the causes that cause the human to drive behind the shopping and keeping up with the people, in search of psychological happiness that may be instantaneous or permanent.
Description: العلامة
URI: http://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/24448
ISSN: 2478-0197
Appears in Collections:Al Alama N 11 / Vol 5, N2 2020

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
8.pdf269,89 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.