Please use this identifier to cite or link to this item:
https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/24806
Title: | The Impact of Written Corrective Feedback on Enhancing EFL Writing Accuracy: A Case Study of Second Year License at KMOU |
Authors: | BADJADI, Nour EL Imane Khaoula Hamdane Rayhana Allali |
Keywords: | teacher’s written corrective feedback(TWCF), writing skill accuracy direct feedback indirect feedback les remarques correctives et ecrités du professeur, competence ecrite, précisionlinguistique observation directe observation indirecte ملاحظات الأستاذ التصحيحية المكتوبة مهارة الكتابة الدقة اللغوية ملاحظات مباشرة وملاحظات غير مباشرة |
Issue Date: | 2020 |
Publisher: | University Kasdi Merbah Ouargla |
Series/Report no.: | ;2020 |
Abstract: | This study seeks to investigate whether the use of teacher's written corrective feedback (TWCF)is effective to improve learners’ linguistic accuracy , and to examine teacher awareness of it. For this study, second-year LMD students of KMU- Ouargla are chosen.The students were divided into two groups: group one receives direct feedback while the other group receives indirect feedback.After the two groups has received pre-test and post-test and they were questioned about TWCF, the results has shown the effectiveness of WCF and their preference of direct feedback. Consequently, the above results have confirmed and validated the research hypothesis. • Cetteétude vise à verifier l'efficacité des remarques correctives du professeur pour améliorer les capacités de l'apprenant, ellechercheaussi à vérifiersa perception de ces observations. Des étudiants de la 2 èmeannéuniversitairede l'universitéd'Ouarglaspécialitéanglaisontétésélectionnés. Cesetudiantssontdevisésendeuxgroupes: le premier groupereçoitdes observations directes et le deuxièmegroupereçoit des observations indirectes. Les deuxgroupeson subit un pré-examen et post-examen et après les avoirinterrogéssur les observations qu'ils on reçues. les résultats ont montré l'efficacité de la et leur préférence pour l'observation directe. Par conséquent, les résultats on confirmél'hypothèse de l'exposition. تسعى هذه الدراسة للتحقق من فاعلية ملاحظات الأستاذ التصحيحية المكتوبة في تحسين الدقة اللغوية للمتعلم، وتسعى أيضا لفحص إدراكه لهذه الملاحظات. تم اختيار طلاب اللغة الإنجليزية للسنة الثانية في جامعة قاصدي مرباح ورقلة. ينقسم هؤلاء الطلبة الى مجموعتين: مجموعة تتلقى ملاحظات مباشرة وأخرى تتلقى ملاحظات غير مباشرة. بعد أن تلقى المجموعتين امتحان قبلي وبعدي واستجوابهم حول ما تلقوه من ملاحظات، أظهرت النتائج فاعلية الملاحظات المكتوبة وتفوق الملاحظات المباشرة. لهذا فإن هذه النتائج أثبتت وأكدت فرضية البحث. |
Description: | Specialty: Applied Linguistics & ESP |
URI: | http://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/24806 |
Appears in Collections: | Département d'Anglais- Master |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Hamdane-Allali.pdf | 483,62 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.