Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/24806
Title: The Impact of Written Corrective Feedback on Enhancing EFL Writing Accuracy: A Case Study of Second Year License at KMOU
Authors: BADJADI, Nour EL Imane
Khaoula Hamdane
Rayhana Allali
Keywords: teacher’s written corrective feedback(TWCF),
writing skill
accuracy
direct feedback
indirect feedback
les remarques correctives et ecrités du professeur,
competence ecrite, précisionlinguistique
observation directe
observation indirecte
ملاحظات الأستاذ التصحيحية المكتوبة
مهارة الكتابة
الدقة اللغوية
ملاحظات مباشرة وملاحظات غير مباشرة
Issue Date: 2020
Publisher: University Kasdi Merbah Ouargla
Series/Report no.: ;2020
Abstract: This study seeks to investigate whether the use of teacher's written corrective feedback (TWCF)is effective to improve learners’ linguistic accuracy , and to examine teacher awareness of it. For this study, second-year LMD students of KMU- Ouargla are chosen.The students were divided into two groups: group one receives direct feedback while the other group receives indirect feedback.After the two groups has received pre-test and post-test and they were questioned about TWCF, the results has shown the effectiveness of WCF and their preference of direct feedback. Consequently, the above results have confirmed and validated the research hypothesis.
• Cetteétude vise à verifier l'efficacité des remarques correctives du professeur pour améliorer les capacités de l'apprenant, ellechercheaussi à vérifiersa perception de ces observations. Des étudiants de la 2 èmeannéuniversitairede l'universitéd'Ouarglaspécialitéanglaisontétésélectionnés. Cesetudiantssontdevisésendeuxgroupes: le premier groupereçoitdes observations directes et le deuxièmegroupereçoit des observations indirectes. Les deuxgroupeson subit un pré-examen et post-examen et après les avoirinterrogéssur les observations qu'ils on reçues. les résultats ont montré l'efficacité de la et leur préférence pour l'observation directe. Par conséquent, les résultats on confirmél'hypothèse de l'exposition.
تسعى هذه الدراسة للتحقق من فاعلية ملاحظات الأستاذ التصحيحية المكتوبة في تحسين الدقة اللغوية للمتعلم، وتسعى أيضا لفحص إدراكه لهذه الملاحظات. تم اختيار طلاب اللغة الإنجليزية للسنة الثانية في جامعة قاصدي مرباح ورقلة. ينقسم هؤلاء الطلبة الى مجموعتين: مجموعة تتلقى ملاحظات مباشرة وأخرى تتلقى ملاحظات غير مباشرة. بعد أن تلقى المجموعتين امتحان قبلي وبعدي واستجوابهم حول ما تلقوه من ملاحظات، أظهرت النتائج فاعلية الملاحظات المكتوبة وتفوق الملاحظات المباشرة. لهذا فإن هذه النتائج أثبتت وأكدت فرضية البحث.
Description: Specialty: Applied Linguistics & ESP
URI: http://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/24806
Appears in Collections:Département d'Anglais- Master

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Hamdane-Allali.pdf483,62 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.