Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/24913
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorرابح, رياب-
dc.contributor.authorشهرزاد, بوتي-
dc.date.accessioned2021-01-17T19:49:19Z-
dc.date.available2021-01-17T19:49:19Z-
dc.date.issued2020-
dc.identifier.urihttp://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/24913-
dc.descriptionجامعة قاصدي مرباح ورقلة كلية العلوم الإنسانية والاجتماعية قسم علم الاجتماع والديموغرافياen_US
dc.description.abstractتطرقت الدراسة إلى التربية والتغير الاجتماعي في المجتمع الجزائري المتحول فقد تم التعرض إلى الموضوع على مستوى مؤسسات التنشئة الاجتماعية وتم الوقوف على دور التربية في تغير تركيبة البنى المجتمعية حيث تعمل التربية الأسرية على تمرير أنماط معينة من التربية والتي تنعكس على المكانة والتراتب الاجتماعي كما أن التربية تعمل على تحول الأدوار والتأثير في تشكل القيم لدى الأفراد إضافة إلى أن التربية المدرسية تحاول أن تعمل على خلق فضاء موازي بين الداخل والخارج للحفاظ على تركيبة المجتمع إلا أنها تصطدم بعصرنة المنهاج التربوي غير المدروس مما أدى إلى عدم وضوح مستقبل المدرسة الجزائرية ومخرجاتها.en_US
dc.description.abstractLa recherche a touché l'éducation et le changement social au société algérienne qui a transformé. où il était exposé à l'objet sur le niveau des institutions scolaire, dont il fait recherche à rôle de l'éducation en changement de composition aux structures sociétales, alors qu'il essaye l'éducation familiale base de passer des certains façons ou types à l'éducation qui a réfléchi sur le statut et configuration social. aussi l'éducation travaille à changement des rôles et touchés à structure de valeurs chez les particuliers , en plus que l'éducation scolaire base à créer une espace en parallèle soit extérieur ou intérieur pour protéger la structure sociale ,mais elle a choqué aux modernisation de curriculum qui n'a réfléchi pas, et celà a effectué que l'avenir de l'école algérienne et leurs sorties ne distingue pas encore.-
dc.description.abstractThe study had focused on socilization and the social changes in the transformed Algerian society, so the topic was exposed at the level of institutions of social upbringing, where the role of socilization was changed in changing the composition of community structures, where family socilization passes certain patterns of socilization, which reflects on the status and social rank, also socilization works on shifting roles and influencing the formation of values for individuals, in addition to that school education works to create a parallel space between inside and outside to preserve the structure of society, but it collides with modernizing the curriculum Uneducated interest, which led to unclear the future of the Algerian school and its outputs.-
dc.language.isootheren_US
dc.publisherجامعة قاصدي مرباح ورقلةen_US
dc.relation.ispartofseries2019/2020;-
dc.subjectالتربيةen_US
dc.subjectالتغيرen_US
dc.subjectالتغير الاجتماعيen_US
dc.subjectالتحولen_US
dc.subjectالبنى المجتمعيةen_US
dc.subjectl'éducationen_US
dc.subjectle changementen_US
dc.subjectchangement socialen_US
dc.subjectla transformation_en_US
dc.subjectstructure socialeen_US
dc.subjectsocilizationen_US
dc.subjectchangeen_US
dc.subjectsocial changeen_US
dc.subjecttransformationen_US
dc.subjectcommunity structuresen_US
dc.titleالتربية والتغير الاجتماعي في المجتمع الجزائري المتحول دراسة أنثروبولوجية بمدينة ورقلةen_US
dc.typeThesisen_US
Appears in Collections:Département de sociologie - Doctorat

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
chahrazad_bouti.pdf3,18 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.