Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/25079
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorمصطفى, عياد-
dc.contributor.authorأيمن, بن يحيى-
dc.date.accessioned2021-02-14T20:33:39Z-
dc.date.available2021-02-14T20:33:39Z-
dc.date.issued2020-
dc.identifier.urihttp://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/25079-
dc.descriptionوزارة التعليم العالي والبحث العلمي، جامعة قاصدي مرباح ورقلة، معهد علوم وتقنيات النشاطات البدنية والرياضية، قسم نشاطات التربية البدنية والرياضية، تخصص النشاط البدني الرياضي المدرسي.en_US
dc.description.abstractهدفت هذه الدراسة إلى معرفة دور الألعاب التعليمية في تنمية مهارات التعلم لدى تلاميذ المرحلة المتوسطة (السنة الثالثة )، حيث تكونت عينة دراستنا من (25) أستاذ في التربية البدنية والرياضية بمدينة تقرت وتم استعمال المنهج الوصفي في الدراسة واستعمال الحزم الإحصائية في عملية التفريغ من خلال برنامج الحزم الإحصائية " SPSS " نسخة 21 وقد تم حساب صدق وثبات المقياس للتأكد من صلاحية الاستبيان الذي تم إعداده والذي يتوافق مع خصائص عينة دراستنا والمتغيرات المراد قياسها، حيث أظهرت النتائج ما يلي : • للألعاب التعليمية دور إيجابي في تنمية مهارات التعلم لدى تلاميذ المرحلة المتوسطة" • لا تساهم الألعاب التعليمية في التعلم الجيد للمهارات بالنسبة لتلاميذ المرحلة المتوسطة. • ليس هناك دور للألعاب التعليمية في تنمية مهارات التعلم لدى تلاميذ المرحلة المتوسطة السنة الثالثة.en_US
dc.description.abstractThis study aimed to know the role of educational games in developing the learning skills of intermediate school students (third year), as our study sample consisted of (25) teachers in physical education and sports in the city of Tikrit, and the descriptive approach was used in the study and the use of statistical packages in the discharge process through The statistical packages program "SPSS" version 21 has been calculated validity and reliability of the scale to ensure the validity of the questionnaire that was prepared and which corresponds to the characteristics of our study sample and the variables to be measured, as the results showed the following: • Educational games have a positive role in developing the learning skills of middle school students. • Educational games do not contribute to good learning of skills for middle school students. • There is no role for educational games in developing the learning skills of middle school third year pupils-
dc.language.isootheren_US
dc.publisherجامعة قاصدي مرباح ورقلةen_US
dc.subjectالألعاب التعليميةen_US
dc.subjectتنمية مهارات التعلمen_US
dc.subject(المرحلة المتوسطة( السنة الثالثةen_US
dc.subjecteducational games-
dc.subjectdeveloping learning skills-
dc.subjectpupils-
dc.subjectmiddle school (third year).-
dc.title( دور الألعاب التعليمية في تنمية مهارات التعلم لدى تلاميذ المرحلة المتوسطة (السنة الثالثةen_US
dc.typeThesisen_US
Appears in Collections:Institut des Sciences et Techniques des Activités Physiques et Sportives - Master

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
بن يحيى أيمن.pdf820,83 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.