Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/25096
Title: مدى مساهمة مناهج التربية البدنية والرياضية في تنمية مجالي الحقوق والواجبات للمواطنة لدى التلاميذ في مرحلة التعليم الثانوي
Authors: صالح,عبدي
صالح الدين, مقدم
Keywords: مناهج التربية البدنية والرياضية
مجالي الحقوق والواجبات
تلاميذ مرحلة التعليم الثانوي
المواطنة
Physical and sports education curriculum
the fields of rights and duties for citizenship
classification
Issue Date: 2020
Publisher: جامعة قاصدي مرباح ورقلة
Abstract: عنوان الدراسة:مدى مساهمة مناهجالتربيةالبدنيةوالرياضيةفي تنمية مجالي الحقوق والواجبات للمواطنة لدى تلاميذ المرحلة الثانوية. أهداف الدراسة: التعرف على مدى مساهمة مناهج التربية البدنية والرياضية في تنمية مجالي الحقوق والواجبات للمواطنة لدى تلاميذ الثانوية. التعرف على دلالة الفروق في استجابات العينة. أهمية الدراسة: توعية أستاذ التربية البدنية والرياضية بالجانب التربوي لمادة التربية البدنية والرياضية. توعية أستاذ التربية البدنية والرياضية بالجانب العاطفي الانفعالي لمادة التربية البدنية والرياضية. أهم نتائج الدراسة: خلصت الدراسة اعتمادا عل الجانب النظري ومقارنة بالدراسات السابقة إلى مساهمة مناهج التربية البدنية والرياضية في تنمية مجالي الحقوق والواجبات للمواطنة لدى تلاميذ التعليم الثانوي. وعليه تم تضمين مقترحات الدراسة.
Study title: The extent to which physical education and sports curricula contribute to the development of the fields of rights and duties for citizenship among secondary school students . Objectives of the study: Identify the extent to which physical education and sports curricula contribute to the development of the fields of rights and duties for citizenship among secondary school students . Identify the significance of the differences in the sample responses . The importance of studying: Educating the professor of physical education and sports about the educational aspect of the subject of physical education and sports. Educating the professor of physical education and sports about the emotional and emotional aspect of physical education and sports. The most important results of the study: The study concluded, based on the theoretical side and compared to previous studies, to the contribution of physical education and sports curricula to the development of the fields of rights and duties for citizenship among secondary education pupils . Accordingly, the study proposals were included .
Description: وزارة التعليم العالي والبحث العلمي، جامعة قاصدي مرباح ورقلة، معهد علوم وتقنيات النشاطات البدنية والرياضية، قسم نشاطات التربية البدنية والرياضية، تخصص النشاط البدني الرياضي المدرسي.
URI: http://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/25096
Appears in Collections:Institut des Sciences et Techniques des Activités Physiques et Sportives - Master

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
مقدم صالح الدين.pdf1,02 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.