Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/25371
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorFarida SADOUNE-
dc.contributor.authorBrahim ABI SMAIL HEDJOUDJA-
dc.contributor.authorKacem BAKELLI-
dc.date.accessioned2021-04-07T01:46:13Z-
dc.date.available2021-04-07T01:46:13Z-
dc.date.issued2020-
dc.identifier.urihttp://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/25371-
dc.descriptionLinguisticsen_US
dc.description.abstractThe present research attempts to investigate the extent to which role play technique promotes EFL learners’ vocabulary acquisition and test the set hypothesis that teaching vocabulary through role play technique would promote students’ vocabulary acquisition and develop their communicative competence. In order to reach the pre-determined goals, the methodology adopted is the mixed method approach. For the quantitative method we opted for a quasi-experimental study that includes a pre-test, three training sessions and a post-test which were addressed to 20 First Year Undergraduate Students of English at the Department of Letters and English Language at Kasdi Merbah University of Ouargla, whereas for the qualitative method a semi-structured interview was administered to 2teachers of Oral Expression. After collecting and analyzing the data, the findings showed a remarkable improvement in students’ progress in using vocabulary in their appropriate context.en_US
dc.description.abstractLa présente recherche tente d’étudier dans quelle mesure la technique du jeu de rôle favorise l’acquisition du vocabulaire des apprenants EFL et teste l’hypothèse selon laquelle l’enseignement du vocabulaire par la technique du jeu de rôle favoriserait l’acquisition du vocabulaire des élèves et développerait leurs compétences en communication. Afin d'atteindre les objectifs prédéterminés, la méthodologie adoptée est l'approche de la méthode mixte. Pour la méthode quantitative, nous avons opté pour une étude quasi-expérimentale qui comprend un pré-test, trois sessions de formation et un post-test qui ont été adressés à 20 étudiants de première année d'Anglais au département des Lettres et de la Langue Anglaise de l'Université Kasdi Merbah de Ouargla, alors que pour la méthode qualitative, un entretien semi-structuré a été mené auprès de 2 professeurs d'expression orale. Après avoir recueilli et analysé les données, les résultats ont montré une amélioration remarquable des progrès des élèves dans l’utilisation du vocabulaire dans leur contexte approprié.-
dc.description.abstractتحاول هذه الدراسة التحقق من مدى تعزيز تقنية لعب الأدوار لاكتسابالمفردات لمتعلمي اللغة الإنجليزية كلغة أجنبية، واختبار صحة الفرضية التي تفيد بأن تعليم المفردات من خلال تقنية لعب الأدوار من شأنه تعزيز اكتساب الطلاب للمفردات وتطوير كفاءتهم التواصلية. ومن أجل بلوغ الأهداف المحددة مسبقًا، فإن المنهجية المتبعة هي المنهج المختلط. بالنسبة لطريقة الكمية، فقد اخترنا دراسة تجريبية حقيقية تتضمناختبارًا مسبقًا متبوعا بثلاث حصص تدريبية واختبارًا لاحقا تم توجيههم إلى 20 طالبًا في السنة الأولى من طلاب اللغة الإنجليزية في قسم الآداب واللغة الإنجليزية في جامعة قصدي مرباح بمدينة ورقلة. أما بالنسبة للطريقة النوعية، فقد تم إجراء مقابلة لأستاذين من أساتذة التعبير الشفهي. بعد جمع البيانات وتحليلها، أظهرت النتائج تحسنًا ملحوظًا في استخدام الطلاب للمفردات في سياقها المناسب.-
dc.language.isoenen_US
dc.publisherUniversity Kasdi Merbah Ouarglaen_US
dc.relation.ispartofseries;2020-
dc.subjectRoleplay techniqueen_US
dc.subjectEFL learnersen_US
dc.subjectVocabulary acquisitionen_US
dc.subjectCommunicative competenceen_US
dc.subjectCommunicative LanguageTeachingen_US
dc.subjectTechnique de jeu de rôleen_US
dc.subjectApprenants EFLen_US
dc.subjectAcquisition de vocabulaireen_US
dc.subjectCompétence communicativeen_US
dc.subjectEnseignement communicatif des languesen_US
dc.subjectتقنية لعب الأدوارen_US
dc.subjectمتعلمي اللغةالإنجليزية كلغة أجنبية كلغةen_US
dc.subjectاكتساب المفرداتen_US
dc.subjectالكفاءة التواصليةen_US
dc.subjectتدريس اللغة التواصليةen_US
dc.titlePromoting Students’ Vocabulary Acquisition through the Use of Role Play Technique The Case of First Year Undergraduate Students of English at KMUOen_US
dc.typeThesisen_US
Appears in Collections:Département d'Anglais- Master

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Hedjoudja - Bakelli.pdf948,58 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.