Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/25412
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorحكيم رحمون-
dc.contributor.authorفاطمة لاتامن-
dc.date.accessioned2021-04-14T22:32:40Z-
dc.date.available2021-04-14T22:32:40Z-
dc.date.issued2020-
dc.identifier.urihttp://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/25412-
dc.descriptionتخصص : لسانيات تطبيقيةen_US
dc.description.abstractاللّغة وعاء الفكر بها يتم التّواصل, و بها ننتج خطابات يوميا في عملية تفاعلية مع الأطراف الأخرى، غير أنّ لغتنا العربية اليوم تعاني صراعا مريرا في مواجهة تدخل اللّهجات العامية, مما جعل واقع اللّغوي على صعيد التّربوي متدهورا, على إثر ذلك جاءت عدّة استراتيجيات وتقنيات تربوية لحدّ من هذا الانهيار, من بينها آلية التّطبيقات اللّغوية البنوية التي أفردنا لها هاته الدّراسة لنبين مدى أهميتها في تنمية وتكوين الملكة الخطابية لدى تلاميذ الخامسة من تعليم الابتدائي، ولقد اعتمدنا لإخراج هذه الورقة البحثية عدّة وسائل نظرية وعملية لنتثبت علاقة التّطبيقات البنوية ودورها في تكوين ملكة الخطاب.en_US
dc.description.abstractLa langue est le réceptacle de la pensée à travers lequel la communication a lieu, et avec elle, nous produisons des discours quotidiens dans un processus interactif avec d'autres parties. Cependant, notre langue arabe souffre aujourd'hui d'une lutte acharnée face à l'interférence des dialectes vernaculaires, qui a aggravé la réalité linguistique au niveau éducatif. En conséquence, plusieurs stratégies et techniques éducatives sont venues réduire ces fleuves, parmi lesquels le mécanisme des applications linguistiques constructives auquel nous avons consacré cette étude pour montrer son importance Dans le développement et la formation de la reine discursive des cinquièmes élèves de l'enseignement primaire. Pour produire cet article, nous avons recruté plusieurs moyens théoriques et pratiques pour prouver la relation des applications structurelles et leur rôle dans la formation de la faculté de discours.-
dc.description.abstractLanguage is the receptacle of thought through which communication takes place, and with it we produce daily speeches in an interactive process with other parties. However, our Arabic language today suffers a bitter struggle in the face of the interference of vernacular dialects, which made the linguistic reality at the educational level deteriorate. As a result, several educational strategies and techniques came to reduce these rivers, among them the mechanism of constructive linguistic applications that we devoted this study to show its importance In the development and formation of the discursive queen of the fifth pupils of primary education. To produce this paper, we recruited several theoretical and practical means to prove the relationship of structural applications and their role in forming the faculty of discourse.-
dc.language.isootheren_US
dc.publisherUniversity Kasdi Merbah Ouarglaen_US
dc.relation.ispartofseries;2020-
dc.subjectالتّطبيقاتen_US
dc.subjectالبنويةen_US
dc.subjectالملكةen_US
dc.subjectالخطابen_US
dc.subjectالملكة الخطابيةen_US
dc.subjectتعليمية اللّغةen_US
dc.subjectمهارات اللّغويةen_US
dc.subjectالتواصلen_US
dc.subjectCommunicationen_US
dc.subjectapplicationsen_US
dc.subjectdes applications structurellesen_US
dc.subjectde discoursen_US
dc.subjectl'interférence des dialectes vernaculairesen_US
dc.subjectl'enseignementLa langueArabiqueen_US
dc.subjectstructural applicationen_US
dc.subjectcommunicationen_US
dc.subjectthe linguistic reality at the educationalen_US
dc.subjectDiscourseen_US
dc.subjectHoweveren_US
dc.subjectArabic educationen_US
dc.subjectSkiles Languageen_US
dc.titleلتّطبيقات اللّغوية البنوية ودورها في تنمية الملكة الخطابية "لسنة الخامسة من تعليم الابتدائي عينة"en_US
dc.typeThesisen_US
Appears in Collections:Département de Langue Arabe - Master

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
LATAMEN-FATMA.pdf1,13 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.