Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/26089
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorبن علي المشهوري الشهري ظافر-
dc.date.accessioned2021-09-12T20:21:09Z-
dc.date.available2021-09-12T20:21:09Z-
dc.date.issued2021-06-30-
dc.identifier.issn1112-3672-
dc.identifier.urihttp://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/26089-
dc.descriptionAl Athar مجلة الأثـــــــــــــــرen_US
dc.description.abstractThis study aimed to: Determine which roles are necessary for teachers of the Arabic language for non-native speakers in distance education classes considering digital transformation, Tools, and methods (Flanders as an observation tool) were used for deliberative analysis and spoken interaction to improve the skills and experiences of teachers of Arabic language for non-native speakers. The study ended with number of advantages that have been achieved by remote Arabic teachers for non-native speakers. plus, several faults. هدف هذه الدراسة إلى تحديد الأدوار اللازمة لمعلمي اللغة العربية للناطقين بغيرها في فصول التعليم عن بعد في ظل التحول الرقمي من أجل التحليل التداولي والتفاعل المحكي، لتحسين المهارات والخبرات لدى معلمي ومعلمات اللغة العربية للناطقين بغيرها، وتم استخدام الأدوات والأساليب (فلاندرز) كأداة ملاحظة وانتهت الدراسة إلى بيان عدد من المزايا التي نجح في تحقيقها معلمي اللغة العربية عن بعد للناطقين بغيرها، إضافة إلى عدد من العيوبen_US
dc.language.isootheren_US
dc.relation.ispartofseriesvolume 18 n 1 2021;-
dc.subjectTrading analysisen_US
dc.subjectVerbal interactionen_US
dc.subjectonline educationen_US
dc.titleالتحليل التداولي والتفاعل المحكي لدى معلمي اللغة العربية للناطقين بغيرها في فصول التعليم عن بعدen_US
dc.title.alternative(دراسة تحليلية)en_US
dc.typeArticleen_US
Appears in Collections:numéro 35 2021 v18n1

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
08.pdf835,12 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.