Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/26599
Title: •دور الإشهار الإلكتروني في زيادة مبيعات المؤسسة الاقتصادية• •دراسة ميدانية لمؤسسة ميرال بيوإستيتيك - ورقلة •
Authors: سكي, سوسن
خادم الله, أكرم
كاتب, محمد أمين
Keywords: الإشهارالإلكتروني
المبيعات
المؤسسات الاقتصادية
مؤسسة ميرال بيوإستيتيك.
Issue Date: 2021
Publisher: univ-ouargla.
Abstract: يعتبر الإشهار الالكتروني من أهم الطرق التي تلجأ إليها المؤسسات في كافة مجالاتها فأصبح استخدامه منتشرا بشكل واسع خاصة في مجال التسويق، فأصبحت المؤسسات الاقتصادية تعتمد عليه بشكل كبير في ترويج خدماتها وكذا منتجاتها، وجاءت هذه الدراسة لمعرفة دور الإشهار الإلكترونية ومساهمته في زيادة مبيعات المؤسسة الاقتصادية، ولمعالجة هذا الموضوع قمنا بطرح التساؤل الرئيسي التالي : ما هو دور الإشهار الإلكتروني في زيادة مبيعات المؤسسة الاقتصادية (مؤسسة ميرال بيوإستيتيك بولاية ورقلة)، حيث تهدف هذه الدراسة الى الكشف عن مدى إقبال الزبائن على الإشعارات الإلكترونية لمؤسسة ميرال بيوإستيتيك، بالإضافة إلى التعرف على كيف يتعرض الزبائن للإشهارات الإلكترونية لمؤسسة بيوإستيتيك،وكذلك معرفة مدى مساهمة الإشهار الإلكتروني في زيادة المبيعات في مؤسسة ميرال بيوإستيتيك. ولقد اعتمدنا في هذه الدراسة على المنهج الوصفي، وقد وقع اختيارنا للعينة القصدية التي طبقت على 90 مفردة من زبائن مؤسسة ميرال بيوإستيتيك. ولقد أظهرت الدراسة مجموعة من النتائج أبرزها: • تعرض الزبائن للإشهارات الالكترونية بصفة دائمة ومنظمة وعلى مختلف المنصات الالكترونية الخاصة بمؤسسة ميرال بيوإستيتك يجعل الزبائن يشعرون بالرضا عن المنتجات التي تقدمها المؤسسة • أن الإشهار الالكتروني يساعد في زيادة مبيعات مؤسسة ميرال بيوإستيتيك. • يقبل الزبائن على الاشهار الإلكتروني بشكل كبير. • الزبائن يتعرضون للإعلانات الإلكترونية من خلال وسائل الإعلام المختلفة. • اهتمام مؤسسة ميرال بيوإستيتك بصورتها وكذلك اهتمامها بالإشهار الالكتروني من ناحية تصميمه واعتماده على أسلوب البساطة والوضوح مع تقديم بعض العروض والتخفيضات التي جعلت من الزبائن يقبلون على منتجاتها.
Electronic advertising is considered one of the most important ways that institutions resort to in all their fields and its use has become widespread, especially in the field of marketing. Economic institutions have become highly dependent on it in promoting their services as well as their products. This study came to know the role of these electronic advertisements and their contribution to increasing the sales of the economic institution. In order to address this issue, we asked the following main question: What is the role of electronic advertising in increasing the sales of the economic institution (Miral Biosthetic Foundation in Ouargla), where this study aims to reveal the extent to which customers receive electronic notifications for Miral Biosthetic Foundation, in addition to identifying how Customers are exposed to the electronic advertisements of the Biosthetic Corporation, as well as to the extent to which the electronic advertising contributes to increasing sales in the Miral Biosthetics Corporation. In this study, we relied on the descriptive approach, and we chose the purposive sample that was applied to 90 individual clients of the Miral Biosthetic Foundation. The study showed a number of results, most notably: • The exposure of customers to electronic advertisements on a permanent and organized basis and on the various electronic platforms of Miral Biostech Corporation makes customers feel satisfied with the products offered by the institution • The electronic advertising helps to increase the sales of Miral Biosthetics • Customers accept electronic advertisements in large numbers • Customers are exposed to electronic advertisements through various media • Miral Biostech Foundation's interest in its image, as well as its interest in electronic advertising in terms of its design and its reliance on the style of simplicity and clarity with the provision of some offers and discounts that made customers accept its products
Description: تخصص الإتصال الجماهيري والوسائط الجديدة
URI: http://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/26599
Appears in Collections:Département des Sciences de l'Information et de la Communication - Master

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
khadem allah-akram.pdf2,99 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.