Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/26685
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorعبد الله, بوجرادة-
dc.contributor.authorأحمد ياسين, زرقاط-
dc.date.accessioned2021-11-17T08:27:03Z-
dc.date.available2021-11-17T08:27:03Z-
dc.date.issued2021-
dc.identifier.urihttp://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/26685-
dc.descriptionوزارة التعليم العالي والبحث العلمي، جامعة قاصدي مرباح ورقلة، معهد علوم وتقنيات النشاطات البدنية والرياضية، قسم نشاطات التربية البدنية والرياضية، تخصص النشاط البدني الرياضي المدرسي.en_US
dc.description.abstractهدفت هذه الدراسة إلى معرفةعلاقة تدريس عبر منصة مودل وأثره على مستوى التكوين المعرفي لطلبة معهد علوم وتقنيات النشاطات البدنية والرياضية بجامعة قاصدي مرباح ورقلة، حيث تكونت عينة دراستنا من (21) أستاذ بالمعهد من أصل (28) أستاذا و(60) طلبة ليسانس وطلبة الماستر، وقد كان اختيارنا للعينة قصديا وتم استعمال المنهج الوصفي في الدراسة واستعمال الحزم الإحصائية في عملية التفريغ من خلال برنامج الحزم الإحصائية " SPSS " نسخة 20 وقد تم حساب صدق وثبات الاستبيان للتأكد من صلاحيته وثباته ، حيث أظهرت النتائج ما يلي : - مستوى فعالية التدريس عبر منصة مودل بالنسبة لأساتذة معهد علوم وتقنيات النشاطات البدنية والرياضية بجامعة قاصدي مرباح ورقلة مرتفع. - مستوى التكوين المعرفي لدى طلبة معهد علوم وتقنيات النشاطات البدنية والرياضية بجامعة قاصدي مرباح ورقلة مرتفع. - هناك علاقة بين مدى فعالية التدريس عبر منصة مودل ومستوى تكوين المعرفي لدى طلبة معهد علوم وتقنيات النشاطات البدنية والرياضية بجامعة قاصدي مرباح ورقلة .en_US
dc.description.abstractThis study aimed to find out the relationship of teaching via the Moodle platform and its impact on the level of cognitive formation for students of the Institute of Sciences and Techniques of Physical and Sports Activities at the University of Kasdi Merbah, Ouargla, where the sample of our study consisted of (21) professors at the institute out of (28) professors and (60) undergraduate and male students. Master, and our choice of the sample was intentional, and the descriptive approach was used in the study and the use of statistical packages in the unloading process through the statistical packages program “SPSS” version 20. The validity and reliability of the questionnaire was calculated to ensure its validity and reliability. The results showed the following: The level of effectiveness of teaching via the Moodle platform for professors of the Institute of Science and Techniques of Physical and Sports Activities at the University of Kasdi Merbah, Ouargla is high The level of cognitive formation among students of the Institute of Science and Techniques of Physical and Sports Activities at the University of Kasdi Merbah, Ouargla is high. - There is a relationship between the effectiveness of teaching via the Moodle platform and the level of knowledge formation among students of the Institute of Science and Technology of Physical and Sports Activities at the University of Kasdi Merbah, Ouargla-
dc.language.isootheren_US
dc.publisherجامعة قاصدي مرباح ورقلةen_US
dc.subjectفعالية التدريسen_US
dc.subjectمنصة مودلen_US
dc.subjectالتكوين المعرفيen_US
dc.subjectطلبة معهد علوم وتقنيات النشاطات البدنية والرياضيةen_US
dc.subjectجامعة قاصدي مرباح ورقلةen_US
dc.subjectTeaching effectiveness-
dc.subjectMoodle platform-
dc.subjectcognitive formation-
dc.subjectstudents of the Institute of Sciences and Techniques of Physical and Sports Activities at the University of Kasdi Merbah, Ouargl-
dc.titleعلاقة التدريس عبر منصة مودل بمستوى التكوين المعرفي لطلبة معهد علوم وتقنيات النشاطات البدنية والرياضية بجامعة قاصدي مرباح ورقلةen_US
dc.typeThesisen_US
Appears in Collections:Institut des Sciences et Techniques des Activités Physiques et Sportives - Master

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
زرقاط أحمد ياسين.pdf822,42 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.