Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/26736
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorتومي, فضيلة-
dc.contributor.authorبونعامة, جهاد-
dc.contributor.authorبن سايح, كريمة-
dc.date.accessioned2021-
dc.date.available2021-
dc.date.issued2021-
dc.identifier.urihttp://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/26736-
dc.descriptionالتخصص:إتصال الجماهيري ووسائط جديدةen_US
dc.description.abstractان الهدف من دراستنا هذه هو التعرف على أثر استخدام المنصة التعليمية الإلكترونية مودل على التحصيل الدراسي للطلبة الجامعيين في جامعة قاصدي مرباح ورقلة من وجهة نظر طلبة ثانية ليسانس علوم الاعلام والاتصال حيث تم تصميم استمارة وزعت على عينة الدراسة وأجريت عملية التحليل باستخدام البرنامج الإحصائي، حيث توصلت الدراسة الى ان استخدام منصةمودل لها أهمية كبيرة لما تتوفر عليه من مزايا وتسهيلات من وجهة نظر طلبة علوم الاعلام والاتصال. الكلمات المفتاحية:التعليم الالكتروني، منصةMoodle ،التحصيل الدراسي، الاثر.en_US
dc.description.abstractThe aim of our study is to identify the impact of the use of the electronic educational platform Model on the academic achievement of university students at the University of Kasdi Merbah Ouargla from the point of view of second students of the Bachelor ofinformation and Communication Sciences, where a form was designed and distributed to the study sample and the analysis process was conducted using the statistical program, where it reached The study concluded that the use of the Moodle platform is of great importance due to its advantages and facilities from the point of view of students of information and communication sciences.-
dc.language.isootheren_US
dc.publisheruniv-ouargla.-
dc.subjectالتعليم الالكترونيen_US
dc.subjectالإجهاد المهنيen_US
dc.subjectمنصةMoodleen_US
dc.subjectالتحصيل الدراسيen_US
dc.subjectالأثرen_US
dc.titleأثر استخدام موقعMoodleعلى التحصيل الدراسي للطالب الجامعي دراسة ميدانية على عينة من طلبة السنة ثانية ليسانس اعلام واتصال بجامعة ورقلةen_US
dc.typeThesisen_US
Appears in Collections:Département des Sciences de l'Information et de la Communication - Master

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
bounaama-djihad_compressed.pdf909,39 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.