Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/26916
Title: دور الاتصال التسويقي في بناء الذهنية لمؤسسة OPPO لدى الزبون دراسة ميدانية على عينة من زبائن وكالة OPPO بورقلة
Authors: بودربالة, عبد القادر
عـشي, أسـامة
Keywords: الاتصال
دور
الاتصال التسويقي
التسويق
الصورة الذهنية
Issue Date: 2021
Publisher: univ-ouargla
Abstract: من منطلق هذه الدراسة تقدمت للكشف عن دور الاتصال التسويقي في بناء الصورة الذهنية لدى الزبون دراسة حالة مؤسسة oppo ، و قد قدمت هذا من خلال المنهج الوصفي و دراسة حالة و في أدوات جمع البيانات على :الاستمارة التي وزعت على زبائن المؤسسة ، ولحل الإشكالية اعتمدت على التساؤلات التالية: -ما هو إسهام الاتصال التسويقي لشركة oppo في التأثير على الزبون ؟ -ما هي الوسائل التي تعتمدها مؤسسة oppo في بناء الصورة الذهنية للزبون ؟ -ما هي العراقيل التي تواجه بناء الصورة الجيدة لمؤسسة oppo لدى الزبون ؟ وانطلقت الدراسة لتحقيق مجموعة من الأهداف نوردها كالأتي: التعرف على الدور الذي يؤديه الاتصال التسويقي في بناء الصورة الذهنية للزبون و معرفة إلى إي حد تمارس المؤسسة الاتصال التسويقي و معرفة إذا كانت مؤسسة oppo تلتزم بأساسيات الاتصال التسويقي ، و بعد جمعي للبيانات و تحليلها توصلت إلى أن مؤسسة oppo تولي أهمية كبيرة للاتصال التسويقي و له تأثير كبير في جذب ورسم الصورة الجيدة لدى الزبون .
Idid lhis study for the role of marketing commuincation in bulding a mentel image of the a company with the customer . oppo comany case study . This was presented through the descriptive approach and a case study and in the data collection tools on the from that was distribued to customers. The forms that were filled out by the company,s clients led us to answer the following questions : -what is the contribution of marfeting communication to oppo company in the impact on the customer ? -what are the procedues followed by oppo company in puildnig a mental image of a customer ? -what are the obstacles that face building a good company image ? After studying the topic the objective were as followe : I lernid obout the importonce of marketing communication in building the mentat image of the customer.find out if oppo company adheres to marketing commuication policies and after collecting and analyzing thefield information a company that attaches great importance to marketing communication and has a great impact on the customer . Key words :role, communication, marketing, methods, mental image.
Description: التخصص:إتصال الجماهيري ووسائط جديدة
URI: http://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/26916
Appears in Collections:Département des Sciences de l'Information et de la Communication - Master

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Aachi-Ossama_compressed.pdf737,77 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.