Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/27025
Title: تأثير خصائص إعلانات الفيسبوك على قرار الشراء للمستهلك
Authors: شادلي, شوقي
العرباوي, رقية
Keywords: القرار الشرائي
الإعلان
Facebook
الفيسبوك
advertising
purchase decision
Issue Date: 2020
Abstract: هدفت هذه الدراسة إلى قياس ما إذا كان هناك أثر لخصائص إعلانات الفيسبوك على قرار الشراء لدى المستهلك، وكذلك كشف ما إذا كان هناك تاثير لخصائص إعلانات الفيسبوك المتمثلة في (التفاعلية، انخفاض التكلفة، الخصوصية) على قرار الشراء لدى المستهلك. تم إتباع المنهج الوصفي حيث تم توزيع 200 استبانة ليتم استرداد 158 منها 132 صالحة للتحليل الإحصائي وقد تم استخدام برنامج SPSS 22 كأداة إحصائية، لتخرج الدراسة بعدد من النتائج تتمثل في أنه توجد علاقة ذات دلالة إحصائية بين غعلانات الفيسبوك وقرار الشراء لدى المستهلك، وكذلك يوجد تأثير لخصائص الإعلان على صفحة الفيسبوك على قرار الشراء لدى المستهلك
This study aimed to measure whether there was an impact of Facebook ads on the consumer's buying decision, as well as to reveal whether there was an effect of Facebook ads' characteristics (interaction, low cost, privacy) on the consumer's buying decision. A descriptive approach was followed, as 200 questionnaires were distributed to present 158 of them suitable for statistical analysis. SPSS 22 statistical software was used to extract the study from the tables in the table. There is a statistically significant relationship between the various ad properties pages on a consumer's current purchase page.
Description: تسويق الخدمات
URI: http://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/27025
Appears in Collections:Département des sciences commerciales - Master

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
arbaoui-roukaia.pdf2,31 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.