Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/27034
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorخويلد, عفاف-
dc.contributor.authorبلمسعود, سالمة-
dc.date.accessioned2021-12-16T15:42:42Z-
dc.date.available2021-12-16T15:42:42Z-
dc.date.issued2020-10-01-
dc.identifier.urihttp://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/27034-
dc.descriptionتسويق الخدماتen_US
dc.description.abstractتهدف الدراسة إلى التعرف بشكل دقيق على التخصيص، وفعالية الإعلان عبر الأنترنت، و مدى إدراك المسوق الجزائري لفكرة التخصيص، و تأثيره في فعالية الإعلان عبر الأنترنت، ومن أجل تحقيق أهداف الدراسة، تم إستخدام المنهج الوصفي و إعتمادالإستبيان كأداة للدراسة التطبيقية، حيث تم توزيعه الكترونيا، وتمثلت عينة الدراسة القابلة للتحليل 51 مفردة من المسوقين الناشطين بمدينة ورقلة الجزائر، وأهم ما توصلت إليه الدراسةأن المعرفة بمبدأ التخصيص و قوة بناء خطة أساسها التخصيص و كذا فعالية التخصيص هي عناصر لها علاقة بفعالية الإعلان عبر الانترنت،حيث كان أثر بناء خطة أساسها التخصيص هو العامل المؤثر و بنسبة 40% .en_US
dc.description.abstractThe aim of this study is to identify the a llocation of the Personalization and effectiveness of online advertising, Also to identify the extent to which the Algerian marketer is aware of the idea of personalization and its effect on the effectiveness of advertising through.As well as his awareness of measurement indicators and their adoption. In order to achieve the objectives of study, the descriptive approach was using and the questionnaire was adapted as a tool for the applied study, which was distributing electronically, and the sample of the study that can be analyzing was 51 items, The most important finding of the study is that knowledgeof the principle of building a plan based on personalizationanditseffectivenessare elements related to the effectiveness of internet advertising, this effect of building a plan based on personalization was influencing factor at 40%.-
dc.language.isootheren_US
dc.subjectإعلان عبر الأنترنتen_US
dc.subjectإعلان الكترونيen_US
dc.subjectمؤشرات فعاليةالإعلان عبر الأنترنتen_US
dc.subjectonline advertisingen_US
dc.subjectonline advertising indicatorsen_US
dc.subjectElectronic advertisingen_US
dc.subjectpersonalized advertisementen_US
dc.titleأثر التخصيص على فعالية الإعلان عبر الانترنت دراسة لعينة من مسوقين عبر الانترنت بمدينة ورقلة -الجزائرen_US
dc.title.alternativeجامعة قاصدي مرباح ورقلةen_US
dc.typeThesisen_US
Appears in Collections:Département des sciences commerciales - Master

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
belmassoud-salma.pdf2,89 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.