Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/27041
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorخويلد, عفاف-
dc.contributor.authorبن يحي, عبد الباسط-
dc.contributor.authorبن الصيد, ابراهيم-
dc.date.accessioned2021-12-20T09:20:04Z-
dc.date.available2021-12-20T09:20:04Z-
dc.date.issued2020-10-01-
dc.identifier.urihttp://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/27041-
dc.descriptionتسوي قالخدماتen_US
dc.description.abstractتهدف هذه الدراسة للبحث في أثر الإشهار التضليلي على الصورة الذهنية للمؤسسات السياحية، وتمثلت عينة الدراسة في زبائن الوكالات السياحية بولاية ورقلة - الجزائر، حيث بلغت 178 مفردة، وتم الاعتماد على الاستبيان كأداة للدراسة حيث وزع الاستبيان الكترونيا وورقيا، و أظهرت نتائج الدراسة أنه يوجد أثر للإشهار التضليلي على الصورة الذهنية لدى زبائن الوكالات السياحية، إضافة إلى توضيح شتى الطرق المستخدمة في الاشهار التضليلي التي لا تعكس حقيقة المنتج المعروض من طرف الوكالة السياحية، مع اظهار مدى دور المتغيرات الشخصية في تعزيز وبناء الصورة الذهنية.en_US
dc.description.abstractThis study aims to investigate the effect of deceptive advertising on the mental image of tourism enterprise. The sample of this study was represented in 178 clients of tourism agencies in Ouargla city – Algeria, where a questionnaire was distributed electronically and on paper as a tool of study. The results showed the existence of deceptive advertising effect on the mental image of the tourism agencies clients, in addition to clarifying the various methods used in deceptive advertising that do not reflect the reality of the service offered by the tourism agency, with showing the extent of personal variables role in promoting and building Mental image.-
dc.language.isootheren_US
dc.publisherجامعة قاصدي مرباح ورقلةen_US
dc.subjectخداع تسويقيen_US
dc.subjectزبائن الوكالات السياحيةen_US
dc.subjectصورة ذهنيةen_US
dc.subjectخداع إشهاريen_US
dc.subjectclients of tourism agenciesen_US
dc.subjectdeceptive advertisingen_US
dc.subjectmarketing deceptionen_US
dc.subjectadvertising deceptionen_US
dc.subjectmental imageen_US
dc.subjectاشهار تضليليen_US
dc.titleأثر الإشهار التضليلي على الصورة الذهنية للمؤسسات السياحية دراسة لعينة من زبائن الوكالات السياحة بولاية ورقلةen_US
dc.typeThesisen_US
Appears in Collections:Département des sciences commerciales - Master

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
bensaid-benyahya.pdf2,47 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.