Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/27042
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorقريشي, حليمة السعدية-
dc.contributor.authorبن دومة, عبير-
dc.date.accessioned2021-12-20T09:32:18Z-
dc.date.available2021-12-20T09:32:18Z-
dc.date.issued2020-
dc.identifier.urihttp://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/27042-
dc.descriptionتسويق الخدماتen_US
dc.description.abstractإن الهدف الأساسي من معالجة الموضوع هو دراسة تأثير القيم في القرار الشرائي للمستهلك الصحي لعينة من مجتمع ولاية ورقلة ، وتدعيما لذلك تم القيام بدراسة ميدانية استهدفت 200 مستهلك وقد تم استخدام المنهج التحليلي الوصفي من خلال تصميم استبانه مكونة من 23 عبارة متعلقة بموضوع الدراسة ، وتمت معالجة المعطيات باستخدام البرنامج الإحصائيspss لخصت الدراسة الى وجود تأثير لكل أبعاد القيم (الاجتماعية، الثقافية، الاقتصادية، الدينية( في اتخاذ القرار الشرائي للمستهلك بالإضافة الى وجود فورقات ذات دلالة احصائية للقرارات الشرائية تعزى لمتغير الجنس وعدم وجود فورقات ذات دلالة احصائية للقرارات الشرائية تعزى لمتغير السن، الدخل، المستوى التعليميen_US
dc.description.abstractThe main objective of addressing the issue is to study the impact of values on the purchasing decision of the healthy consumer for a sample of the community of the state of Ouargla, and in support of that, a field study was conducted targeting 200 consumers.The descriptive analytical approach was used by designing a questionnaire consisting of 23 statements related to the subject of the study, and the data were processed using the SPSS statistical program. The study concluded that all dimensions of values (social, cultural, economic, and religious) have an impact on consumer purchasing decision-making, in addition to the existence of statistically significant differences in purchasing decisions attributed to the gender variable. The absence of statistically significant differences in purchasing decisions due to the variable of age, income, educational level.-
dc.language.isootheren_US
dc.publisherجامعة قاصدي مرباح ورقلةen_US
dc.subjectسلوك المستهلكen_US
dc.subjectقيمen_US
dc.subjectقرار شرائيen_US
dc.subjectConsumer's behaviouren_US
dc.subjectValuesen_US
dc.subjectThe purchasing decisionen_US
dc.titleأثر القيم في اتخاذ القرار الشرائي للمستهلك الصحي دراسة ميدانية لعينة منمجتمع ورقلةen_US
dc.typeThesisen_US
Appears in Collections:Département des sciences commerciales - Master

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
bendouma-abir.pdf2,07 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.