Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/27156
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorحجاج, محمد الهاشمي-
dc.contributor.authorزقدود, خولة-
dc.date.accessioned2022-01-04T10:02:05Z-
dc.date.available2022-01-04T10:02:05Z-
dc.date.issued2020-10-16-
dc.identifier.urihttp://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/27156-
dc.descriptionتسويق خدماتen_US
dc.description.abstractتهدف الدراسة إلى معرفة دور أخلاقيات التسويق في تحقيق ولاء الزبون والدور الذي تلعبه أخلاقيات التسويق في تحديد السلوك المقبول في النشاط التسويقي ومنه تمت معالجة الدراسة من خلال طرح الإشكالية الآتية :كيف يساهم تطبيق أخلاقيات التسويق في تحقيق ولاء الزبون. وبقصد الإجابة على الإشكالية تم استخدام المنهج الوصفي في الجانب النظري أما فيما يتعلق بالجانب التطبيقي فقد تم الاعتماد على توزيع استبيانات على عينة من زبائن الشركة الوطنية للتأمينات بمدينة ورقلة وقد بلغ عدها 55 استبيان وبعد معالجتها باستخدام برنامج الحزمة الإحصائية للعلوم الاجتماعية (SPSS) تم التوصل إلى إن تطبيق أخلاقيات التسويق يساهم في تحقيق ولاء الزبون .en_US
dc.description.abstractThe objective of this work isto know the role of marketing ethics in achieving customer loyalty and the role that marketing ethics plays in determining acceptable behavior in marketing activity، from which the study was addressed by posing the following problem: How does the application of marketing ethics contribute to achieving customer loyalty In order to answer the problem، the descriptive approach was used in the theoretical side. As for the applied side، it was relied upon to distribute questionnaires to a sample of clients of the National Insurance Company in Ouargla. The number of questionnaires reached 55، and after processing them using the Statistical Package for Social Sciences (SPSS) program، it was reached. The application of marketing ethics contributes to achieving customer loyalty-
dc.language.isootheren_US
dc.publisherجامعة قاصدي مرباح ورقلةen_US
dc.subjectشركة وطنية للتأمينen_US
dc.subjectأخلاقen_US
dc.subjectأخلاقيات التسويقen_US
dc.subjectولاءen_US
dc.subjectNational Insurance Companyen_US
dc.subjectEthicsen_US
dc.subjectMarketing Ethicsen_US
dc.subjectLoyaltyen_US
dc.titleدور أخلاقيات التسويق في تحقيق ولاء الزبون دراسة حالة: الشركة الوطنية للتامينات SAAen_US
dc.typeThesisen_US
Appears in Collections:Département des sciences commerciales - Master

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
zagdoud-khaoula.pdf1,04 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.