Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/27193
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorبن تفات, عبد الحق-
dc.contributor.authorعيشاوي, عبد النبي-
dc.date.accessioned2022-01-10T09:36:23Z-
dc.date.available2022-01-10T09:36:23Z-
dc.date.issued2020-10-06-
dc.identifier.urihttp://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/27193-
dc.descriptionتسويق الخدماتen_US
dc.description.abstractتهدف الدراسة إلى توضيح أثر التسويق عبر الهاتف المحمول على اتخاذ القرار الشرائي لدى عينة من الزبائن المتعاملين مع مؤسسة موبيليس, باعتبار أن الهواتف المحمولة أصبحت الأكثر انتشارا واستخداما من قبل الأفراد والتي تشكل أهمية كبيرة للمؤسسات لما لها من دور فعال في استمالة وحث المستهلكين على القيام بعملية الشراء لمنتجات المؤسسة, لاسيما أن المستهلك يعتبر المحور الأساسي لكل عملية تسويقية. ومن أجل تحقيق أهداف الدراسة تم توزيع استبيان الكتروني على عينة تقدر ب116 شخص بتيميمون كلها صالحة للدراسة, كما تم استخدام برنامج الأساليب الإحصائية spss26 وقد خلصت الدراسة إلى وجود تأثير ذو دلالة إحصائية عند مستوى(0.05) للتسويق عبر الهاتف المحمول على اتخاذ القرار الشرائي للمستهلك المتعامل مع مؤسسة موبيليس.en_US
dc.description.abstractThe study aims to clarify the impact of mobile marketing on the purchasing decision of a sample of customers dealing with mobilis, considering that mobile phones have become the most widespread and used by individuals, which is of great importance to organizations because of their effective role in grooming and urging consumers to make the purchase of the products of the enterprise, especially that the consumer is the main focus of each marketing process. In order to achieve the objectives of the study, an electronic questionnere was distributed to a sample of 116 people with a full-time test, and the spss26 statistical methods program was used and the study concluded that there is a statistically significant effect at the level of (0.05) mobile marketing on the purchasing decision of the consumer dealing with mobilis.-
dc.language.isootheren_US
dc.publisherجامعة قاصدي مرباح ورقلةen_US
dc.subjectالتسويق عبر الهاتف المحمولen_US
dc.subjectالقرار الشرائيen_US
dc.subjectالهاتف المحمولen_US
dc.subjectconsumer behavioren_US
dc.subjectMobile phoneen_US
dc.subjectmobile marketingen_US
dc.titleأثر التسويق عبر الهاتف المحمول على اتخاذ القرار الشرائي دراسة حالة"عينة من زبائن مؤسسة موبيليس- تيميمون-"en_US
dc.typeThesisen_US
Appears in Collections:Département des sciences commerciales - Master

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
aichaoui-abdenbi.pdf1,88 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.