Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/27222
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorدلهوم, خليدة-
dc.contributor.authorفقيه, محمد عبد الباسط-
dc.contributor.authorعباسي, الحاج رشيد-
dc.date.accessioned2022-01-20T14:51:25Z-
dc.date.available2022-01-20T14:51:25Z-
dc.date.issued2020-10-15-
dc.identifier.urihttp://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/27222-
dc.descriptionتسويق الخدماتen_US
dc.description.abstractسعت هذه الدراسة إلى معرفة وتحليل أثر أخلاقيات مقدم الخدمة على رضا العملاء ، وقد قمنا بتقسيم الدراسة إلى مبحثين الأول قمنا بعرض المفاهيم والمصطلحات الخاصة بالدراسة وفي المبحث الثاني أجرينا مسح للدراسات السابقة ومقارنتها بدراستنا. وقد استعملنا المنهج الوصفي التحليلي لعرض مفهوم أخلاقيات التسويق وأخلاقيات مقدم الخدمة مستعينين بمدونة أخلاقيات التسويق الصادرة عن جمعية الأمريكية للتسويق كما أشرنا كذلك لمفهوم الرضا ومستوياته الرضا. وقد لاحظنا أن للأخلاقيات مقدم الخدمة إسهامات عديدة لكسب رضا العملاء.en_US
dc.description.abstractThis study sought to know and analyze the impact of the ethics of the service provider on customer satisfaction. We divided the study into two topics. The first we presented the concepts and terminology of the study and in the second topic we conducted a survey of previous studies and compared them with our study. We have used the descriptive and analytical approach to present the concept of marketing ethics and the ethics of the service provider, using the Marketing Ethics Code issued by the American Marketing Association. We have also referred to the concept and levels of satisfaction (satisfaction). Our ethics service provider and I have noted numerous contributions to customer satisfaction.-
dc.language.isootheren_US
dc.publisherجامعة قاصدي مرباح ورقلةen_US
dc.subjectمقدم الخدمةen_US
dc.subjectجمعية الأمريكية للتسويقen_US
dc.subjectمدونة الأخلاقيات التسويقen_US
dc.subjectأخلاقياتen_US
dc.subjectAmerican Marketing Associationen_US
dc.subjectEthicsen_US
dc.subjectService Provideren_US
dc.subjectCode of Marketing Ethicsen_US
dc.titleأثر أخلاقيات مقدم الخدمة على رضا العملاء دراسة حالة المؤسسة الخاصة "الامل الواعد"en_US
dc.typeThesisen_US
Appears in Collections:Département des sciences commerciales - Master

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
abasi-fakih.pdf1,7 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.