Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/27652
Title: دور البيداغوجيا التطبيقية في تطوير الكفاءة التدريسية لدى طلبة سنة الثالثة ليسانس
Authors: ميلود, معزوزي
خالد بن الوليد, محجر
Keywords: البيداغوجيا التطبيقية
الكفاءة التدريسية
طلبة ثالثة ليسانس
تطوير الكفاءة
Issue Date: 2021
Publisher: جامعة قاصدي مرباح ورقلة
Abstract: لقدأندرج بحثنا تحت عنوان" دور البيداغوجيا التطبيقية في تطوير الكفاءة التدريسية لدى طلبة سنة الثالثة ليسانس" دارسةمسحيةأجريت على طلبةالسنة الثالثة ليسانس معهد علوم وتقنيات النشاطات البدنية والرياضة جامعة ورقلة كانتتهدفالدارسةإلىمعرفةمامدىمساهمةمادةالبيداغوجيا التطبيقيةفيتطويرالكفاءاتالتدريسية ’لهذاالغرضإفترضنافرضياتتمثلتفيمادةالبيداغوجياالتطبيقيةو الكفاءة التدريسيةومنأجلالتأكدمنصحةهذهالفرضياتاستخدمناالمنهجالوصفيبطريقةالمسححيثأعددناإستبيانموجهإلىطلبة الثالثة ليسانسبمعهد الرياضة بورقلة اوتمإختيارالعينةكاملة حيث كانت العينة قدرت بـــ 40 طالب وبعد توزيع الاستبيان و استرجاعه استرجعنا 35 استمارة ولذلك تم الغاء 5 استمارات و بعدهاالنتائجتممعالجتهاإحصائياعن طريق كاف تربيع و النسبة المئوية ومنأهمالنتائجالمتوصلإليها أنمادةالبيداغوجيا التطبيقيةتكتسيأهميةكبيرةفيتطويرالكفاءاةالتدريسيةأيأنهاتساعدالطالبفيدخولمشوارهالمهنيبكلثقة .ومنخلالتطرقناإلىهذاالموضوعاستنتجناإلىضرورةالإهتمامبمادةالبيداغوجياالتطبيقيةلماتكتسبوامنأهميةلأنهاتعتبرهمزةوصلبينماتعلموالطالبفيالمعهدوماسوفيجدهخلالمشوارهالمهني
Our research under the title "The Role of Applied Pedagogy in Developing the Teaching Aptitude of Third Year Bachelor Students" was included in a survey study conducted on third year BA students from the Institute of Sciences and Techniques of Physical Activities and Sports, University of OuarglaThe aim of the study was to find out the extent of the contribution of applied pedagogy to the development of Teaching competencies “For this purpose, we assumed assumptions represented in the applied pedagogical subject And teaching aptitude, and in order to ensure the validity of these hypotheses, we used the descriptive approach by the survey method, where we prepared a questionnaire addressed to the third bachelor’s students at the Sports Institute in Ouargla. The whole sample was chosen as the sample was estimated at 40 students and after the questionnaire was distributed Retrieving it We retrieved 35 forms, and therefore 5 forms were canceled, after which the results were processed Statistically, through adequate squared and percentage, one of the most important findings is that the applied pedagogical subject is of great importance in developing teaching competence, that is, it helps the student to enter his career with confidence .
Description: وزارة التعليم العالي والبحث العلمي، جامعة قاصدي مرباح ورقلة، معهد علوم وتقنيات النشاطات البدنية والرياضية، قسم نشاطات التربية البدنية والرياضية، تخصص النشاط البدني الرياضي المدرسي.
URI: http://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/27652
Appears in Collections:Institut des Sciences et Techniques des Activités Physiques et Sportives - Master

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
محجر خالد بن الوليد.pdf662,45 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.