Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/27706
Title: حضور القيم التربوية في نصوص القراءة -وصف وتحليل في كتاب اللغة العربية للسنة الرابعة من التعليم الابتدائي-
Authors: كمال علوش
دڤلة, عائشة
كودية, خديجة
Keywords: قيم
تربية
نص
أخلاق
قراءة
حضور
Values
education
text
ethics
reading
presence
Valeurs
éducation
texte
éthique
lecture
présence
Issue Date: 2021
Publisher: Université Kasdi Merbah Ouargla
Abstract: يشتغل البحث على تحقيق جملة من الأهداف وهي استخراج أنواع القيم التربوية بما فيها الأخلاقية والدينية والوطنية والعلمية والمعرفية من نصوص القراءة التي تضمنها كتاب اللغة العربية للسنة الرابعة من التعليم الابتدائي، ومعرفة حضور بعض القيم بشكل مكثف عن غيرها في ظل غياب أخرى أو إهمالها، وذلك باعتماد وصف هذه القيم ضمن النصوص وتحليلها ومعرفة نوعيتها ودرجة الاهتمام بها .
The researchworks on achieving a set of educational goals including the moral, religious, patriotic, scientific and cognitive onesfromreadingtexts, thatwasincluded in the book of arabic for fourthyear of primaryeducation and knowing the presence of some values, more intenselythanothers, in the absence or neglect of others and that’s by adopting a description and analysis of these values, in the texts and knowingtheirquality and degree of interest.
recherche vise à réaliser un ensemble d'objectifs, y compris éthiques, religieux, patriotiques, scientifiques et cognitifs, à partir des textes de lecture inclus dans le livre de lecture de la quatrième année primaire,connaissant la présence de certaines valeurs, plus intensément que d'autres ou les négliger, en adoptant la description de ces valeurs au sein des textes et en les analysant et connaitre leur qualité et le degré d'interêt pour elles.
Description: لسانيات تطبيقية
URI: http://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/27706
Appears in Collections:Département de Langue Arabe - Master

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
DAGLA-KOUDIA.pdf1,13 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.