Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/27839
Title: - استراتيجية الاشهارية في المؤسسات السياحية-
Authors: صالحي, عبد الرحمان
حمادو, رشاد
عجرود, جواد
Issue Date: 2020
Publisher: univ-ouargla
Abstract: تعتبر المؤسسات السياحية أحد أهم العناصر التي تساهم في ترقية القطاع السياحي بشكل خاص والقطاعات الأخرى بشكل عام، وذلك نظرا لما تحققه من مزايا على كافة الأصعدة خاصة الاقتصادية منها، ولا يتم هذا الدور إلا من خلال تفعيل الترويج السياحي بجميع جوانبه، لذلك يعتبر سلوك هذا المخطط نقطة مهمة في عملية ترقية السياحة في بلادنا وجعلها مقصدا سياحيا عالميا. وفي هذه الدراسة سلطنا الضوء على مدى إتباع المؤسسات السياحية للاستراتيجية الاشهارية في عملية الإشهار والتسويق للسياحة بولاية ورقلة تحديدا، وذلك بفندق المهري " سلسلة الطاسيلي "، والذي قادنا إلى ضرورة إبراز إلى أي مدى يتم تبني الاستراتيجية الاشهارية، ودورها في ترقية الخدمات السياحية بولاية ورقلة. من خلال دراستنا هذه توصلنا إلى أن الاستراتيجية الإشهارية تعد حتمية لا بد منها لمختلف المؤسسات السياحية خاصة منها الفندقية، كي تتمكن من الإشهار والترويج لنفسها وخدماتها المقدمة للزبائن والسياح
Tourism institutions are regarded to be one of the most crucial elements that contribute to advancement in touristic sector in particular and other sectors in general; owing to the advantages they achieve at all levels, particularly the economic ones. However, this role is solely achieved through the promotion of tourism in all its aspects; thus, the orientation of this act is considered as a substantial point in the process of advancing tourism in our country and making it a global touristic destination. In this study, we shed light on the extent to which tourism institutions pursue the advertising strategy in the promoting and marketing process for tourism in the stateofOuargla in particular, at the Al-Mahri Hotel "Tassili Series". Which led us to the need to highlight the extent to which the advertising strategy is adopted, and its role in promoting tourism services in the state of Ouargla. In the present study, we concluded that the advertising strategy is an imperative for various tourism institutions, especially hotels, in order to be able to advertise and promote themselves and their services provided to customers and tourists.
Description: التخصص: اتصال جماهيري ووسائط جديدة
URI: http://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/27839
Appears in Collections:Département des Sciences de l'Information et de la Communication - Master

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
hamadou-rachad.pdf674,43 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.