Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/28051
Title: الترويج لحملات التوعية في الفيس بوك دراسة تحليلية لصفحة (مواطن صالح و موهوب ) حملة خليها تصدي
Authors: كاوجة, محمد الصغير
بركة, ادم
Keywords: حملات التوعية
الترويج
الفيس بوك
Issue Date: 2019
Publisher: univ-ouargla
Abstract: استهدفت الدراسة تسليط الضوء لدور الفيس بوك في الحملات التوعوية و تأثيرها على السلوكيات و اتجاهات المواطن و العمل على تفعيل العلاقات الاتصالية من خلال تصميم و نشر الحملات التوعوية عبر الفيس بوك و القيام بأنشطة مختلفة تهدف الى تحرير الوعي تعتبر هذه المواضيع بالغة الأهمية من طرف مستخدمي الفيس بوك المستهلك بالنظر لما فيها من خصوصية في حياة الفرد و ارتباطها بحياته و معاملاته اليومية ، و كما انه يبرز دور العملية التفاعلية بمختلف اساليبها و انتج شكل جديد من اشكال التوعية الاستهلاكية اضافة معرفة مدي استجابة الجمهور لحملات التوعية عبر الفيس بوك وقد اعتمدت الدراسة على المنهج تحليل المضمون ، من خلال عينة متاحة تتكون من (35) محتوى جرى حصرها في الفترة ما بين فيفري 2018 الى غاية ماي 2018 - المساهمة في نشر الوعي لدى المواطن و محاربة الفساد وكشف المتورطين فيه وخفض الاسعار بسبب ارتفاعها الجنوني واحتكار السوق و الدعوة الى فتح الاستيراد وتحسين جودة السيارات - وجود العديد من الممارسات التسويقية غير الأخلاقية التي تضر بالمستهلكين بأسلوب ما، والتي في الوقت نفسه تضر بمصانع التركيب التي تقوم بتجاوزات من خلال رفع الاسعار و الاحتكار.
The study aimed to shed light on the role of Facebook in the awareness campaigns and its impact on the behaviors and attitudes of the citizen and work to activate communication relations through the design and dissemination of awareness campaigns through Facebook and to carry out various activities aimed at raising awareness These topics are of great importance to Facebook users, considering their privacy in their lives, their daily life, and their interaction. It also highlights the role of the interactive process in its various methods and has produced a new form of consumer awareness. FB The study was based on an analytical descriptive approach and a content analysis tool, through an available sample consisting of (35) content that was collected between February 2018 and May 2018 -Contributing to raising awareness among citizens, fighting corruption, exposing those involved in it, lowering prices due to insane rise, monopoly of the market, calling for opening imports and improving the quality of cars. - The existence of many immoral marketing practices that harm consumers in a way, while at the same time harming the installation plants that violate by raising prices and monopoly.
Description: تخصص :ااالا تصال الجماهيري و الوسائط جديدة
URI: http://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/28051
Appears in Collections:Département des Sciences de l'Information et de la Communication - Master

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
barka-Adam_compressed.pdf649,38 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.