Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/28234
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorبن جروة, حكيم-
dc.contributor.authorكويسي, معمر-
dc.contributor.authorقواص, ياسين-
dc.date.accessioned2022-04-19T10:47:34Z-
dc.date.available2022-04-19T10:47:34Z-
dc.date.issued2021-
dc.identifier.urihttp://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/28234-
dc.descriptionتسويق الخدماتen_US
dc.description.abstractهدفت هذه الدراسة لمعرفة مدى تأثير الاتصال التسويقي في تحقيق رضا و ولاء الزبائن لمؤسسة موبيليس (وحدة ورقلة)، وقد تمثلت عينة الدراسة في مشتركي مؤسسة موبيليس في منطقة ورقلة وتم اختيار عينة عشوائية شملت 129 مفردة وزع الاستبيان إلكترونيا عليهم وتم تحليل وتفريغ البيانات وفق البرنامج الإحصائي 22Spss، وتم التوصل إلى أن رضا وولاء الزبائن يعتمد على الاتصال التسويقي بالإضافة إلى عوامل أخرى مهمة كالامتيازات والأسعار المنخفضة, من التوصيات المقترحة ضرورة القيام بقياس فعالية كل عنصر من عناصر الاتصال التسويقي للوقوف على نقاط الضعف وتداركها مستقبلا.en_US
dc.description.abstractThis study aimed to find out the extent of the impact of marketing communication on achieving customer satisfaction and loyalty to the Mobilis organization (department of Ouargla). The study sample was represented by the subscribers of the Mobilis organization in Ouargla region. by selecting a random sample of 129 individuals. where we distributed an electronic questionnaire, and SPSS 22 statistical program to analyse data., and it was concluded that customer satisfaction and loyalty depends on marketing communication in addition to other important factors such as privileges and low prices. Among the suggested recommendations is the need to measure the effectiveness of each element of marketing communication to identify weaknesses and remedy them in the future.-
dc.language.isootheren_US
dc.publisherجامعة قاصدي مرباح ورقلة الجزائرen_US
dc.subjectاتصال التسويقen_US
dc.subjectتنشيط المبيعاتen_US
dc.subjectمؤسسة خدميةen_US
dc.subjectبيع الشخصيen_US
dc.subjectعلاقات عامةen_US
dc.subjectولاء رضاen_US
dc.subjectmarketing communicationen_US
dc.subjectsales promotionen_US
dc.subjectadvertisingen_US
dc.subjectservice organizationen_US
dc.subjectpublic relationsen_US
dc.subjectsatisfactionen_US
dc.subjectpersonal selling-
dc.subjectloyalty-
dc.titleأثر الإتصال التسويقي في تحقيق رضا وولاء الزبائن دراسة حالة لزبائن مؤسسة موبيليس (وحدة ورقلة)en_US
dc.typeThesisen_US
Appears in Collections:Département des sciences commerciales - Master

Files in This Item:
There are no files associated with this item.


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.