Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/28682
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorبلأطرش, حورية-
dc.contributor.authorذكار, نجاة-
dc.contributor.authorقط, حفصة-
dc.date.accessioned2022-04-26T07:52:49Z-
dc.date.available2022-04-26T07:52:49Z-
dc.date.issued2020-
dc.identifier.urihttp://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/28682-
dc.descriptionإدارة الأعمالen_US
dc.description.abstractهدفت هذه الدراسة إلىالبحث في الدور الذي تلعبه تكنولوجيا المعلومات والاتصال في تحسين جودة الخدمة لدى مؤسسة سيترام_ورقلة_، ولتحقيق أهداف الدراسة تم الاعتماد على المنهج الوصفي كما وتم الاعتماد على الاستبيان والمقابلة والملاحظة كأدوات لجمع البيانات من أفراد العينة والتي بلغ تعدادها (33) موظفا، وتم استخدام الرزمة الإحصائية (SPSS ) لتحليل بيانات الاستبيان، وقد توصلت الدراسة إلى مجموعة من النتائج كان أبرزها: -تتبنى مؤسسة سيترام تكنولوجيا معلومات واتصال حديثة ومتطورة. _تقدم المؤسسة خدمات ذات جودة عالية. _تكنولوجيا المعلومات والاتصال لها دور كبير في تقديم خدمات ذات جودة عالية في مؤسسة سيترام.en_US
dc.description.abstractThe study aims to research the role of TIC in improving the quality of service at the sertram_Ouargla Foundation and has identified ICT in its five dimensions (human resource, hardware and equipment, databases, software, Networks), to achieve the objectives of the study, the descriptive approach was adopted and the questionnaire and observable were used as tools for collecting data from sample individuals, which numbered 33 singles, and the statistical stack (SPSS) was used to analyze the survey data.the study found a series of findings, notably: –the sertram organization embraces state-of-the-art information and communication technology. _the organization provides high-quality services. _Information and Communication technologies (ICT) has a significant role to play in providing high-quality services in the Sertram enterprise. Keywords: Information and communication technology, quality of service, networks, software, database, human resource, hardware and equipment. Keywords: Information and communication technology, quality, service quality,-
dc.language.isootheren_US
dc.publisherجامعة قاصدي مرباح ورقلةen_US
dc.subjectأجهزة ومعداتen_US
dc.subjectمورد بشريen_US
dc.subjectبرمجياتen_US
dc.subjectتكنولوجيا المعلومات والاتصال،en_US
dc.subjectجودة الخدمةen_US
dc.subjectقاعدة البياناتen_US
dc.subjectشبكاتen_US
dc.subjectnetworksen_US
dc.subjectInformation and communication technologyen_US
dc.subjectquality of serviceen_US
dc.subjectsoftwareen_US
dc.subjectsoftwareen_US
dc.subjecthuman resourceen_US
dc.subjecthardware and equipmenten_US
dc.subjectInformation and communication technologyen_US
dc.subjectnetworksen_US
dc.subjectorganizationen_US
dc.subjectclienten_US
dc.subjectqualityen_US
dc.subjectservice qualityen_US
dc.titleدور تكنولوجيا المعلومات والاتصال في تحسين جودة الخدمات دراسة ميدانية لعينة من العاملين في مؤسسة سيترام- ورقلة -en_US
dc.typeThesisen_US
Appears in Collections:Département des sciences de gestion - Master

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
nadjat dakkar-kat hafsa.pdf3,19 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.