Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/28719
Title: دور التعليم المقاولاتي في تحسين التوجه المقاولاتي للطلبة الجامعيين دراسة عينة من الطلبة على أبواب التخرج_جامعة ورقلة_
Authors: سلامي,منيرة
سماعيلي, سعدية
Keywords: مقاولاتية
توجه مقاولاتي
مقاول
مهارات شخصية
روح المقاولاتية
تعليم مقاولاتي
Contracting EducationEntrepreneurship
Personalskills
Contractor
Issue Date: 2020
Publisher: جامعة قاصدي مرباح ورقلة
Abstract: تهدف هذه الدراسة إلى إبرازدور التعليم المقاولاتي في تحسين التوجه المقاولاتيللطلبة الجامعين،وللإجابة على إشكالية الدراسةتم الاستعانة بأداة الاستبيان لجمع البيانات،حيث تم توزيعه على عينة الدراسة المتمثلة في طلبة على أبواب التخرج من جامعة ورقلة بكلية العلوم الاقتصادية والتجارية وعلوم التسيير،وتم استرداد 35استبيان، وقمنا بتحليل المعطيات المجمعة باستخدام برنامج الحزم الإحصائيةspss23،والمجدولExcel،وقدخلصت الدراسة إلى مجموعة من النتائج أهمها وجود علاقة بين التعليم المقاولاتي والمهارات الشخصية للطالب،و إلى وجود أثر للتعليم على التوجه المقاولاتي للطالب.
This studyaims to highlightthe role of contractingeducation in improving theentreprenurial orientation of Universitystudents,and to answer the problem of the study, a questionnairetoolwasused to collect data, as Itwasdistributed to the studysample of students at the graduation doorsfrom the University of Ouargla at the College of Ecenomic and commercial Scienes and Management Scienes, and itwasrecovered 35 questionnaire, and weanalyzed the collected data using the statistique packages program spss23, and the spreadsheet Excel, and the studyconcluded a set of results, the most important of whichis the relationshipbetween the entrepreneurialeducation and the studentspersonalskills, and the existence of an impact of education on the entrepreneurial orientation of the student.
Description: إدارة أعمال
URI: http://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/28719
Appears in Collections:Département des sciences de gestion - Master

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
sadia-smaili.pdf1,59 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.