Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/28747
Title: تأثير جودة الخدمة الداخلية على اإلستقرار الوظيفي د ارسة حالة شركة طاسيلي -بمنطقة إ اررة-2 بحاسي مسعود -ورقلة
Authors: بن عيشاوي, أحمد
بن منصور, سلسبيل
Keywords: جودة الخدمة الداخلية
شركة طاسيلي
المناخ التنظيمي
الاستقرار الوظيفي
career stability
Petroleum services
TASSILI SPA
Organizational climate
internal customers
quality of internal service
Issue Date: 2020
Publisher: جامعة قاصدي مرباح ورقلة
Abstract: هدفت هذه الدراسة إىل التعرف على أتثري جودة اخلدمة الداخلية على االستقرار الوظيفي للعاملني بشركة طاسيلي للخدمات البرتولية ابملنطقة الصناعية إرارة 2 حباسي مسعود، طبقت الدراسة على عينة عشوائية بسيطة مكونة من )56( عامل، ولتحقيق أهداف الدراسة استخدم الباحث االستبانة كأداة جلمع البياانت، مت حتليل البياانت الواردة يف االستباانت عن طريق استخدم احلزمة اإلحصائية للعلوم االجتماعية )Spss( ابالعتماد على املتوسطات احلسابية، االحنرافات املعيارية، معامالت االرتباط وحتليل االحندار املتعدد التدرجيي، وخلصت الدراسة لعدد من النتائج أمهها: جودة اخلدمة الداخلية متوفرة بدرجة مرتفعة، هناك مستوى مرتفع لالستقرار الوظيفي، كما توصلنا إىل وجود عالقة دالة إحصائية بني جودة اخلدمة الداخلية واالستقرار الوظيفي حيث كان معامل االرتباط الكلي 0.792 وهي قيمة إجيابية مرتفعة تدل على وجود عالقة طردية قوية بني املتغري املستقل واملتغري التابع، وأكثر األبعاد أتثريا على االستقرار الوظيفي هي بعد التعاطف، األمان، االعتمادية، االستجابة.
This study aimed to identifying the impact of internal service quality on career stability for employees of the company TASSILI of Hassi Messaoud. This study was applied random sample consisting of (56) employees. To achieve the objectives of the study the researcher used questionnaire to collect data, the data were analyzed by using the statistical package for social sciences (Spss). Depending on the means, standard deviation, correlations coefficient, multiple regression. The study concluded with the following results: the quality of the internal service is available at a high rate, there is a high level of career stability, there is a statistical function relationship between the quality of internal service and career stability, the total coefficient of the correlation 0.792 it is a high positive value demonstrate a strong relationship, more after affects career stability he is after sympathy, after the security, after reliability, after responding
Description: إدارة أعمال
URI: http://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/28747
Appears in Collections:Département des sciences de gestion - Master

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
salsabil-ben mansour.pdf2,07 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.