Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/28757
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorعبد القادر, برقوق-
dc.contributor.authorمصطفى, غيبش-
dc.date.accessioned2022-04-27T10:37:56Z-
dc.date.available2022-04-27T10:37:56Z-
dc.date.issued2021-
dc.identifier.urihttp://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/28757-
dc.descriptionوزارة التعليم العالي والبحث العلمي، جامعة قاصدي مرباح ورقلة، معهد علوم وتقنيات النشاطات البدنية والرياضية، قسم نشاطات التربية البدنية والرياضية، تخصص النشاط البدني الرياضي المدرسي.en_US
dc.description.abstractهدفت هذه الدراسة إلىطرق التعلم الحركي المستخدمة من طرف أساتذة التربية البدنية والرياضية ودورها في تطوير التعلم الحركي واكتساب المهارات الرياضية، حيث كان البحث الميداني بمتوسطات مدينة تقرت والتي بلغت 29 متوسطة، وتمثل مجتمع الدراسة في 55 أستاذ التربية البدنية والرياضية بالمتوسطاتوتم استعمال المنهج الوصفي في الدراسة واستعمال الحزم الإحصائية في عملية التفريغ من خلال برنامج الحزم الإحصائية " SPSS " نسخة 20 وقد تم حساب صدق وثبات المقياس للتأكد من صلاحية الاستبيان كأداة جمع البيانات، ، حيث أظهرت النتائج ما يلي : ـ الطرق الأكثر استخداما من طرف أساتذة التربية البدنية والرياضية في الطور المتوسط هي (الطريقة المختلطة). ـ هناك فروق ذات دلالة إحصائية لاكتساب وتطوير المهارات الرياضية للتلاميذ الطور المتوسط ترجع لاختلاف الطريقة المستخدمة من طرف الأساتذة. وفي الأخير تم الخروج بالتوصيات والاقتراحات كخاتمة لموضوعنا .en_US
dc.description.abstractThis study aimed at the motor learning methods used by physical education and sports professors and their role in developing kinetic learning and acquiring sports skills, as the field research was with city averages that were reported, which amounted to 29 average, and the study population was represented by 55 Physical Education and Mathematical Professors with averages and the descriptive approach was used in The study and the use of statistical packages in the unpacking process through the statistical packages program "SPSS" version 20. The validity and reliability of the scale were calculated to ensure the validity of the questionnaire as a data collection tool. The results showed the following: The methods most used by teachers of physical education and sports in the intermediate stage are (mixed method). There are statistically significant differences in acquiring and developing mathematical skills for intermediate stage pupils due to the difference in the method used by the teachers. Finally, recommendations and suggestions were made as a conclusion to our topic-
dc.language.isootheren_US
dc.publisherجامعة قاصدي مرباح ورقلةen_US
dc.subjectطرق التعلم الحركيen_US
dc.subjectأساتذة التربية البدنية والرياضيةen_US
dc.subjectاكتساب المهارات الرياضيةen_US
dc.subjectتطوير التعلم الحركيen_US
dc.subjectKinetic learning methods-
dc.subjectprofessors of physical education and sports-
dc.subjectthe development of motor learning and the acquisition of sports skills-
dc.titleطرق التعلم الحركي المستخدمة من طرف أساتذة التربية البدنية والرياضية ودورها في تطوير واكتساب التعلم الحركيen_US
dc.typeThesisen_US
Appears in Collections:Institut des Sciences et Techniques des Activités Physiques et Sportives - Master

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
غيبش مصطفى.pdf536,47 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.