Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/28850
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorنور الدين, غندير-
dc.contributor.authorكمال, عبيد-
dc.date.accessioned2022-05-08T14:57:52Z-
dc.date.available2022-05-08T14:57:52Z-
dc.date.issued2021-
dc.identifier.urihttp://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/28850-
dc.descriptionوزارة التعليم العالي والبحث العلمي، جامعة قاصدي مرباح ورقلة، معهد علوم وتقنيات النشاطات البدنية والرياضية، قسم نشاطات التربية البدنية والرياضية، تخصص النشاط البدني الرياضي المدرسي.en_US
dc.description.abstractهدفت الدراسة إلى معرفةواقعالتكوينالجامعيبمعهدعلوموتقنياتالنشاطاتالبدنيةوالرياضيةبجامعةورقلةمنوجهةنظرالطلبة، وعليه حاولنا من خلال هذه الدراسة تسليط الضوء دور الهياكل والمنشآت، وكذا نوعية الدروس المقدمة، وكذلك تنوع ميادين البحث العلمي في عملية التكوين الجامعي بمعهد علوم و تقنيات النشاطات البدنية و الرياضية بجامعة ورقلة من وجهة نظر الطلبة والذي بلغ عددهم 75 طالب موزعين بين المستويات الثلاثة الباقية بالمعهد وهي الثالثة ليسانس والأولى والثانية ماستر، واستثنينا طلبة دكتوراه الطور الثالث، واستخدمنا بهذه الدراسة المنهج الوصفي، واعتمدنا على أداة الاستبيان والذي قمنا بإعداده والذي تكون من 03 محاور وتكون الاستبيان ككل من 18 عبارة، وأظهرت نتائج الدراسة أن مستوى التكوين الجامعي بمعهد علوم وتقنيات النشاطات البدنية والرياضية بجامعة ورقلة مستوى متوسط، حيث هناك نقص بالهياكل والمنشآت، مستوى نوعية الدروس المقدمة بالمعهد متوسط، وكذلك مستوى ميادين البحث العلمي متوسط بالمعهد.en_US
dc.description.abstractThe study aimed to know the reality of university training at the Institute of Sciences and Techniques of Physical and Sports Activities at the University of Ouargla from the students’ point of view, and accordingly we tried through this study to shed light on the role of structures and facilities, as well as the quality of the lessons provided, as well as the diversity of scientific research fields in the process of university training at the Institute of Sciences and Technologies Physical and sports activities at the University of Ouargla from the point of view of the students, whose number reached 75 Students distributed among the remaining three levels at the institute, namely the third bachelor's, first and second master's degrees, and we excluded third-phase doctoral students, and in this study we used the descriptive approach, and we relied on the questionnaire tool that we prepared, which consisted of 03 axes and the questionnaire as a whole consisted of 18 phrases, and the results of the study showed that the level of University training at the Institute of Sciences and Techniques of Physical and Sports Activities at the University of Ouargla is of an average level, where there is a shortage of structures and facilities-
dc.language.isootheren_US
dc.publisherجامعة قاصدي مرباح ورقلةen_US
dc.subjectالتكوين الجامعيen_US
dc.subjectوجهة نظر الطلبةen_US
dc.subjectمعهد علوم وتقنيات النشاطات البدنية والرياضيةen_US
dc.subjectجامعة ورقلةen_US
dc.subjectUniversity training-
dc.subjectInstitute of Science and Technology of Physical and Sports Activitie-
dc.subjectUniversity of Ouargla-
dc.titleواقع التكوين الجامعي بمعهد علوم وتقنيات النشاطات البدنية والرياضية بجامعة ورقلة من وجهة نظر الطلبةen_US
dc.typeThesisen_US
Appears in Collections:Institut des Sciences et Techniques des Activités Physiques et Sportives - Master

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
كمال عبيد.pdf1,52 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.