Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/28889
Title: مدى مساهمة أساليب التغذية الراجعة في تقييم المهارات الحركية بالنسبة لتلاميذ الطور الثانوي
Authors: مراد, عايدي
محمد الأمين, مدور
Keywords: النغذية الراجعة
المهارات الحركية
الطور الثانوي
التقييم
Feedback
Movement Skill
Evaluation
Secondary school
Issue Date: 2021
Publisher: جامعة قاصدي مرباح ورقلة
Abstract: مدىمساهمةأساليبالتغذيةالراجعةفيتقييمالمهاراتالحركيةبالنسبةلتلاميذالطورالثانوي هدفتالدراسةالىالتعرفعلىمدىمساهمةأساليبالتغذيةالراجعةفيتقييمالمهاراتالحركيةبالنسبةلتلاميذالطورالثانوي –منوجهةنظرالأساتذة- ،وقداستعملالباحثالمنهجالوصفي،اختيرتالعينةبطريقةقصديةمنمجتمعمكونمن 213 أستاذتربيةبدنيةورياضيةتماختيار 30 أستاذتربيةبدنيةورياضيةمنثانوياتمدينةورقلة،وفيسبيلتحقيقهذهالفرضيةتمتوزيعاستمارةالاستبيانعلىالأساتذةعلىمستوىمدينةورقلةولايةورقلة،وقداسفرتالنتائجعلىوجودفروقذاتدلالةإحصائيةلصالحالقيمالأكثرتكرارفيكلمنمحوريالاستبيان،حيثأظهرتالنتائجانكلمنالتغذيةالراجعةالداخليةوالخارجيةتساهمفيتقييمالمهاراتالحركيةبالنسبةلتلاميذالطورالثانوي،واستنتجالباحثانأساليبالتغذيةالراجعةتساهمبشكلإيجابيفيتقييمالمهاراتالحركيةبالنسبةلتلاميذالطورالثانوي،كمايوصيالباحثعلىضرورةالالمامبمختلفالمرحلالتيتعطىبهاالتغذيةوالراجعةوتوقيتتقديمهاوكذلكمعرفةمختلفالوسائلالتعلميةلتطبيقهاكمايوصيبالاستفادةمنأساليبالتغذيةالراجعةمناجلتقييموتقويمالمهاراتالحركيةفيمختلفالاطوارالثانوية The extent of the contribution of feedback methods in assessing movement skills for secondary school students The study aimed to identify the extent of the contribution of feedback methods in assessing movement skills for secondary school students - from the teachers’ point of view. The researcher used the descriptive approach. The sample was chosen intentionally from a community of 213 physical and sports education teachers, 30 physical education teachers were selected. In order to achieve this hypothesis, a questionnaire was distributed to teachers at the level of the city of Ouargla, the Wilayat of Ouargla, and the results resulted in the presence of statistically significant differences in favor of the most frequent values in each of the two axes of the questionnaire. The internal and external feedback contributes to the assessment of motor skills for secondary stage students, and the researcher concluded that the feedback methods contribute positively to the assessment of movement skills for secondary stage students. It is also recommended to take advantage of the feedback methods in order to assess and evaluate movement skills in the various second phases.
The extent of the contribution of feedback methods in assessing movement skills for secondary school students The study aimed to identify the extent of the contribution of feedback methods in assessing movement skills for secondary school students - from the teachers’ point of view. The researcher used the descriptive approach. The sample was chosen intentionally from a community of 213 physical and sports education teachers, 30 physical education teachers were selected. In order to achieve this hypothesis, a questionnaire was distributed to teachers at the level of the city of Ouargla, the Wilayat of Ouargla, and the results resulted in the presence of statistically significant differences in favor of the most frequent values in each of the two axes of the questionnaire. The internal and external feedback contributes to the assessment of motor skills for secondary stage students, and the researcher concluded that the feedback methods contribute positively to the assessment of movement skills for secondary stage students. It is also recommended to take advantage of the feedback methods in order to assess and evaluate movement skills in the various second phases.
Description: وزارة التعليم العالي والبحث العلمي، جامعة قاصدي مرباح ورقلة، معهد علوم وتقنيات النشاطات البدنية والرياضية، قسم نشاطات التربية البدنية والرياضية، تخصص النشاط البدني الرياضي المدرسي.
URI: http://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/28889
Appears in Collections:Institut des Sciences et Techniques des Activités Physiques et Sportives - Master

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
مدور محمد الأمين.pdf1,36 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.