Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/28921
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorحسين, بركات-
dc.contributor.authorعبد الكريم, عليلات-
dc.date.accessioned2022-05-11T10:15:47Z-
dc.date.available2022-05-11T10:15:47Z-
dc.date.issued2021-
dc.identifier.urihttp://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/28921-
dc.descriptionوزارة التعليم العالي والبحث العلمي، جامعة قاصدي مرباح ورقلة، معهد علوم وتقنيات النشاطات البدنية والرياضية، قسم نشاطات التربية البدنية والرياضية، تخصص النشاط البدني الرياضي المدرسي.en_US
dc.description.abstractتهدف هذهالدراسة البحث عن العلاقة الارتباطية بين تقدير الذات الرياضي ودافعية الانجاز،لدىعينةمن تلاميذ الطور الثانوي،وقدبلغعددأفراد العينة (100) تلميذ وتلميذة،ولأغراض الدراسة قامبتطبيق أداتان هما: مقياس تقدير الذات، مقياس دافعية الإنجاز، بحيثخضعا لشروطالصدقوالثباتاللازمين، وتوصلنا الى النتائج الاتية: - توجد علاقة إرتباطية بين تقدير الذات الرياضية، ودافعية الإنجاز الرياضي في حصة التربية البذنية والرياضية في الطور الثانوي. - توجد فروق ذات دلالة احصائية في تقدير الذات الرياضية تعزى لمتغير العمر(من 15 سنة الى 18 سنة/من 18 سنة ما فوق). - توجد لاتوجد علاقة ذات دلالة احصائية في دافعية الانجاز الرياضي تعزى لمتغير العمر(من 15 سنة الى 18 سنة/من 18 سنة فما فوق). - توجد فروق ذات دلالة احصائية في تقدير الذات الرياضية تعزى لمتغير الجنس. - توجد فروق ذات دلالة احصائية في دافعية الانجاز الرياضية تعزى لمتغير الجنس.en_US
dc.description.abstractThis study aims to search for the correlation between mathematical self-esteem and achievement motivation in a sample of secondary school students, and the number of the sample members reached (100) male and female students, so that, for the purposes of the study, two tools were applied: the self-esteem scale, and the achievement motivation scale, so that Subjected to the necessary conditions of honesty and stability, we reached the following results: - There is a correlation between sports self-esteem and sports achievement motivation in the physical education and sports class in the secondary stage. - There are statistically significant differences in sports self-esteem due to the age variable (from 15 years to 18 years / from 18 years and over). - There is no statistically significant relationship in the motivation of sports achievement due to the age variable (from 15 years to 18 years / from 18 years and above). - There are statistically significant differences in sports self-esteem due to the gender variable. - There are statistically significant differences in sports achievement motivation due to the gender variable-
dc.language.isootheren_US
dc.publisherجامعة قاصدي مرباح ورقلةen_US
dc.subjectتقدير الذاتen_US
dc.subjectدافعية الانجازen_US
dc.subjectتلاميذ الطور الثانويen_US
dc.subjectحصة التربية البدنية والرياضيةen_US
dc.subjectSelf-esteem,-
dc.subjectachievement motivation-
dc.subjectsecondary stage students-
dc.titleعلاقة تقدير الذات بدافعية الانجاز في حصة التربية البدنية والرياضية لدى مرحلة التعليم المتوسطen_US
dc.typeThesisen_US
Appears in Collections:Institut des Sciences et Techniques des Activités Physiques et Sportives - Master

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
عليلات عبد الكريم.pdf902,31 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.