Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/28940
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorنور الدين, غندير-
dc.contributor.authorعلي, قبايلي-
dc.date.accessioned2022-05-12T09:35:07Z-
dc.date.available2022-05-12T09:35:07Z-
dc.date.issued2020-
dc.identifier.urihttp://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/28940-
dc.descriptionوزارة التعليم العالي والبحث العلمي، جامعة قاصدي مرباح ورقلة، معهد علوم وتقنيات النشاطات البدنية والرياضية، قسم نشاطات التربية البدنية والرياضية، تخصص النشاط البدني الرياضي المدرسي.en_US
dc.description.abstractعنوانالبحثالحاليهو ”دور حصةالتربيةالبدنيةفيتحقيقالتوافقالنفسيالاجتماعيلدىتلاميذالطورالابتدائيدراسةمتمحورةحولالبعدالنفسيالاجتماعي،فقدتمكنالباحثبعوناللهوتوفيقهمنإتمامهذاالبحثالذييهدفإلىمحاولةالوقوفعلىمدىدورحصةالتربيةالبدنيةومدىمساهمتهافيإعدادالفردالصالحمنجميعجوانبهومحاولةالوقوفعلىمشاكلالتلاميذفيمراحل الطفولةووضعالأسرةالتربويةفيالطريقالسليمنحومعرفةمكانةالتربيةالبدنيةفيمعالجةمشاكلالتلاميذفيالمرحلةالابتدائيةكمايهدفإلىالتعرفعلىدرجاتالتوافقالنفسيالاجتماعيلدىتلاميذالمرحلةالابتدائية،وطبقتالدراسةعلىعينةعشوائيةبلغت 60 تلميذفيالمرحلةالابتدائية لبتدائتي :الشهيد صايت رابح و الشهيد معزيز علي واستخدمفيهذاالبحثأداةالاستبيانحيثأظهرتالنتائجأنلحصة التربية البدنية ودورفيتحقيقالتوافقالنفسيالاجتماعيلدىتلاميذالمرحلةالابتدائيةفيجميعأبعادالتوافقالنفسيالاجتماعي وتمتوظيفاختبار " كافتربيع "عندمستوىالدالة 0.001 وهذامايؤكدصحةالفرضياتالمطروحةوخرجتالدراسةبمجموعةمنالتوصياتأهمهاالتشجيععلىالممارسةالمستمرةللنشاطالبدنيالرياضيالتيتساهمفيخلقالسماتالايجابيةلتحقيقالتوافقالنفسيالاجتماعيen_US
dc.description.abstractThe title of the current research is "The share of physical education and sports in the achievement of psychosocial compatibility in the primary stage students a study centered on the psychological dimension of social, The researchers were able, with the help and support of God, to complete this research, which aims to try to determine the role of the share of physical and sports education and its contribution to the preparation of the good person in all its aspects and try to identify the problems of childhood And put the educational family in the right way to know the status of physical education and sports in the treatment of the problems of primary stage and aims to identify the degree of psychosocial compatibility among secondary school students, And the study was applied to a random sample of 60 students in the primary stage of the Elementary stage of Martyr Syeteh Rabih and Martyr Maezize Ali. In this research, the questionnaire was used. The results showed that the share of physical and sports education plays a role in achieving psychosocial compatibility among primary stage in all dimensions of psychosocial compatibility The kay quad test was used at the 0.001 level, This test confirms the validity of the hypotheses presented, and the study came out with a set of recommendations, the most important of which is to encourage the continuous practice of physical physical activity which contributes to the creation of positive features to achieve psychosocial compatibility-
dc.language.isootheren_US
dc.publisherجامعة قاصدي مرباح ورقلةen_US
dc.subjectالتربية البدنيةen_US
dc.subjectالتوافق النفسيen_US
dc.subjectتلاميذ الطور الابتدائيen_US
dc.subjectالتوافق الاجتماعيen_US
dc.subjectphysical education and sports-
dc.subjectpsycho-
dc.subjectsocial compatibility-
dc.subjectprimary stage-
dc.titleدور حصة التربية البدنية في تحقيق التوافق النفسي الاجتماعي لدى تلاميذ الطور الابتدائيen_US
dc.typeThesisen_US
Appears in Collections:Institut des Sciences et Techniques des Activités Physiques et Sportives - Master

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
علي قبايلي.pdf663,67 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.