Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/28952
Title: دور مناهج التربية البدنية والرياضية في تنمية مجال المشاركة المجتمعية لدى تلاميذ المرحلة الثانوية
Authors: صالح, عبدي
مصطفى, مملوكي
Keywords: مناهج التربية البدنية والرياضية
تنمية مجال المشاركة
تلاميذ المرحلة الثانوية
Physical Education and Sports Curriculum
Citizenship Community Participation Scope
Classification.
Issue Date: 2020
Publisher: جامعة قاصدي مرباح ورقلة
Abstract: : ( دور مناهج التربية البدنية والرياضية في تنمية مجال المشاركة المجتمعية لدى تلاميذ المرحلة الثانوية ) أهداف الدراسة: - التعرف على مدى مساهمة مناهج التربية البدنية والرياضية في تنمية مجال المشاركة المجتمعية لدى تلاميذ المرحلة الثانوية . - التعرف على دلالة الفروق في استجابة العينة تبعا لمتغير التصنيف. أهمية الدراسة: - توعية أستاذ التربية البدنية والرياضية بالجانب التربوي لمادة التربية البدنية والرياضية - توعية أستاذ التربية البدنية والرياضية بالجانب العاطفي الانفعالي لمادة التربية البدنية والرياضية. أهم نتائج الدراسة: خلصت الدراسة اعتمادا على الجانب النظري و مقارنة بالدراسات السابقة إلى مساهمة مناهج التربية البدنية والرياضية في تنمية وتعزيز مجال المشاركة المجتمعية للمواطنة لدى التلاميذ في المؤسسة التعليمية (الثانوية) . وعليه تم تضمين مقترحات الدراسة.
Study summary Thesis Title : (The role of physical education and sports curricula in developing the field of community participation among secondary school students) Objectives of the study: - To identify the extent of the contribution of physical education and sports curricula in developing the field of community participation among secondary school students. الملخص - Identify the significance of the differences in the sample response according to the classification variable. the importance of studying: -Educating the professor of physical education and sports about the educational aspect of the subject of physical education and sports -Educating the professor of physical education and sports about the emotional and emotional aspect of the subject of physical education and sports. The most important results of the study: The study concluded, based on the theoretical side and compared to previous studies, to the contribution of physical education and sports curricula in developing and strengthening the field of community participation of citizenship among students in the educational institution (secondary). Accordingly, the study proposals were included
Description: وزارة التعليم العالي والبحث العلمي، جامعة قاصدي مرباح ورقلة، معهد علوم وتقنيات النشاطات البدنية والرياضية، قسم نشاطات التربية البدنية والرياضية، تخصص النشاط البدني الرياضي المدرسي.
URI: http://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/28952
Appears in Collections:Institut des Sciences et Techniques des Activités Physiques et Sportives - Master

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
مملوكي مصطفى.pdf351,99 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.