Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/29162
Title: التقييم التحصيلي في حصة التربية البدنية والرياضية ومستوى الرضا لدى الأساتذة
Authors: رضا توفيق, كواش
عبد الودود, قدوري
Keywords: التقييم التحصيلي
حصة التربية البدنية والرياضية
الرضا لدى الأساتذة
achievement evaluation
achievement evaluation
achievement evaluation
Issue Date: 2020
Publisher: جامعة قاصدي مرباح ورقلة
Abstract: هدفت الدراسة الحالية إلى معرفة التقييم التحصيلي في حصة التربية البدنية والرياضية ومستوى الرضا لدى الأساتذة -دراسة ميدانية على مستوى متوسطات مدينة تقرت-، مستخدمين عينة قد اشتملت على(45) أستاذ بالطور المتوسط، لعينة مجتمع الدراسة (60) أستاذ وقد تم اختيار العينة بطريقة عشوائية وذلك بهدف تعميم في الواقع ، حيث استخدامنا للمنهج الوصفي، وقد تم استعمال الاستبيان لقياس " التقييم التحصيلي في حصة التربية البدنية والرياضية ومستوى الرضا لدى الأساتذة دراسة ميدانية على مستوى متوسطات مدينة تقرت" . وقد تم التوصل إلى النتائج التالية : • يستخدم أساتذة التربية البدنية والرياضية التقييم التحصيلي في حصة التربية البدنية والرياضية بمستوى مرتفع • مستوى رضا الأساتذة على نتائج التقييم التحصيلي مرتفع • توجد علاقة ارتباطيه إيجابية بين استخدام التقييم التحصيلي في حصة التربية البدنية والرياضية ومستوى رضا الأساتذة على نتائج التقييم ألتحصيلي.
The present study aimed to know the achievement evaluation in the physical education and sports class and the level of satisfaction of the professors - a field study at the level of the city averages of the report - using a sample that included (45) professors in the intermediate stage, for the sample of the study population (60) professors. The sample was chosen in a way Randomness in order to generalize in reality, as we used the descriptive method, and the questionnaire was used to measure “achievement evaluation in the physical education and sports class and the level of satisfaction of the professors for a field study at the level of the city averages of Tikrit”. The following results were reached: Acceptance of the hypothesis that physical education and sports professors use achievement assessment in the physical education and sports class at a high level, • Acceptance of the hypothesis that the level of teachers ’satisfaction with the results of achievement assessment is high • There is a correlation between the use of the achievement evaluation process in the physical education and sports class and the level of teachers ’satisfaction with the results of the achievement assessment
Description: وزارة التعليم العالي والبحث العلمي، جامعة قاصدي مرباح ورقلة، معهد علوم وتقنيات النشاطات البدنية والرياضية، قسم نشاطات التربية البدنية والرياضية، تخصص النشاط البدني الرياضي المدرسي.
URI: http://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/29162
Appears in Collections:Institut des Sciences et Techniques des Activités Physiques et Sportives - Master

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
قدوري عبد الودود.pdf656,59 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.