Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/29802
Title: الصورة الذهنية للتلفزيون الجزائري لدى طلبة الإعلام في ظل استخدام الوسائط الجديدة دراسة ميدانية على عينة من طلبة قسم علوم الإعلام والاتصال
Authors: تومي, فضيلة
منصور, صباح
Keywords: الصورة الذهنية
التلفزيون الجزائري
الوسائط الجديدة
Issue Date: 2022
Publisher: univ-ouargla
Abstract: تحاول هذه الدراسة الكشف عن إسهامات الوسائط الجديدة في تعزيز وإعادة تشكيل الصورة الذهنية للتلفزيون الجزائري كوسيلة إعلامية تقليدية، في ظل انتشار استخدامات مختلف الوسائط الجديدة على الصورة الذهنية للتلفزيون الجزائري لدى الطلبة الجامعيين من خلال عينة من طلبة قسم علوم الإعلام بجامعة ورقلة وكانت عينتنا قصديه هم طلبة تخصص إعلام ،حيث الاعتماد على أداة الاستبيان حيث عني المحور الأول بصورة التلفزيون الجزائري لدى طلبة تخصص إعلام ، في حين تضمن المحور الثاني نظرة الطلبة نحو هذه المؤسسة الإعلامية في ظل انتشار استخدام الوسائط الجديدة ،وكان المحور الثالث لمحتوى التلفزيون الجزائري عبر الوسائط الجديدة والتحديات القائمة التي تقف أمامه كوسيلة إعلامية تقليدية في إعادة تشكيل صورته الذهنية وتعزيزها لدى الجمهور . الدراسة انطلقت من إشكالية إلى أي مدى ساهمت الوسائط الجديدة في إعادة تشكيل وتعزيز الصورة الذهنية للتلفزيون الجزائري في ظل استخدام الوسائط الجديدة ، معتمدين على المنهج المسحي الوصفي في دراسة العينة لأنه مناسب لدراسات الجمهور، وقد قسمت الدراسة إلى فصلين الأول ضم الإطار المنهجي للدراسة والثاني الجانب التطبيقي .
This study attempts to reveal the contributions of new media in enhancing and reshaping the mental image of Algerian television as a traditional media, in light of the spread of the uses of various new media on the mental image of Algerian television among students of the Department of Media at the University of Ouargla as an intentional sample, and a tool was relied onThe questionnaire, where the first axis concerned the image of Algerian television among students of media sciences, while the second axis included the students' view of this media institution in light of the spread of the use of new media, and the third axis was about the content of Algerian television through new media and the existing challenges facing it as a meansTraditional media in reshaping his mental image and strengthening it with the public.The study started from a problematic to what extent the new media contributed to reshaping and strengthening the mental image of Algerian television in light of the use of new media, relying on the descriptive survey method in the study of the sample because it is suitable for audience studies . The study was divided into two chapters, the first included the methodological frame work of the study, and the second was the practical aspect
Description: تخصص: إتصال جماهيري ووسائط جديدة
URI: https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/29802
Appears in Collections:Département des Sciences de l'Information et de la Communication - Master

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
mansour-sabah.pdf385,02 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.