Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/29981
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorقندوز, عبد القادر-
dc.contributor.authorيكاري, قمرة-
dc.contributor.authorبريالة, هناء-
dc.date.accessioned2022-07-04T09:49:19Z-
dc.date.available2022-07-04T09:49:19Z-
dc.date.issued2022-
dc.identifier.urihttps://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/29981-
dc.descriptionالتخصص:اتصال جماهيري ووسائط جديدةen_US
dc.description.abstractيعد التسوق الالكتروني ظاهرة معاصرة ، يتوافد عليها الطلبة نظرا لما يمتاز من خصائص كاقتصاد الوقت والجهد والمال ، كون المتسوق يقوم بعملية التسوق إلكترونيا عبر مواقع ليختار السلعة أو الخدمة المناسبة له ، حيث باتت هذه الظاهرة منبرا مفتوحا على جميع فئات المجتمع ويقصده ألاف الشباب والطلبة الجامعين ، نظرا لإشغالاتهم . حيث تناولنا في دراستنا الإشكالية التالية : ما مدى مصداقية التسوق الالكتروني في الجزائر من وجهة نظر الطلبة الجامعيين . وقد اعتمدنا المنهج الوصفي لدراسة الظاهرة على طلبة قسم علوم الإعلام و الاتصال جامعة ورقلة ،قمنا بتوزيع الاستبيان على عينة قصدية (الطلبة الذين يمارسون التسوق الالكتروني ) حيث تحتوي العينة على 60 طالبا يدرسون في مستويات مختلفة من القسم ,وقد توصلنا أنها توجد مصداقية للتسوق الالكتروني من وجهة نظر طلبة قسم علوم الإعلام والاتصال، حيث أنه يرتكز على خبرة الطالب في التعامل مع التكنولوجيا ، كما توصلنا إلى أنه كلما زادت مصداقية مواقع التسوق كلما زادت ثقة المبحوثين في التسوق الالكترونيen_US
dc.description.abstractOnline shopping is a contemporary phenomenon, accessible to students due to its characteristics such as the economy of time, effort and money, the fact that the shopper is shopping electronically through websites to choose the right commodity or service. This phenomenon has become an open platform for all segments of society and is intended by thousands of young people and university students, due to their concerns. In our study, we addressed the following problems: how credible is online shopping in Algeria from the point of view of university students. We have adopted the prescriptive curriculum to study the phenomenon among students of the Department of Media Sciences and Communication and Urgha, we have distributed the questionnaire to an intentional sample (students who practice e-shopping) where the sample contains 60 students studying at different levels of the department, We have found that there is credibility to online shopping from the point of view of the students of the Department of Information and Communication Sciences, Where it is based on the student's experience in dealing with technology, We also found that the more reliable the shopping sites are, the more confident the searchers are in online shopping.-
dc.language.isootheren_US
dc.publisheruniv-ouarglaen_US
dc.subjectالتسوق الالكترونيen_US
dc.subjectالطلبة الجامعيينen_US
dc.titleمصداقية التسوق الالكتروني في الجزائر من وجهة نظر الطلبة الجامعيين -دراسة ميدانية على عينة من طلبة قسم علوم الإعلام والاتصال بجامعة قاصدي مرباح - ورقلة -en_US
dc.typeThesisen_US
Appears in Collections:Département des Sciences de l'Information et de la Communication - Master

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
bekkari-ghemra.pdf664,07 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.