Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/29999
Title: استخدام التطبيقات الذكية في تسويق الخدمة العمومية في قطاع البريد (البطاقة الذهبية-أنموذجا) دراسة ميدانية على عينة من زبائن بريد الجزائر-تقرت.
Authors: طرابلسي, أمينة
دباغ, كوثر
مزار, أسامة
Keywords: التطبيقات الذكية
تسويق الخدمة العمومية
البطاقة الذهبية
بريد الجزائر
Issue Date: 2022
Publisher: univ-ouargla
Abstract: -تتناول الدراسة المعنونة باستخدام التطبيقات الذكية في تسويق الخدمة العمومية-البطاقة الذهبية انموذجا الاثر الذي تخلفه استخدام تكنولوجيا الاتصالات الحديثة وتحديدا على اداء مؤسسة بريد الجزائر –بتقرت،على اعتبارها مؤسسة تجارية وادارية حيث تلعب دور هام في حياة المواطن ،اذ تمثل حلقة وصل بين المواطنين واداء المهام البريدية،وتمثلت الاشكالية المطروحة في:كيف يستخدم زبائن بريد الجزائر البطاقة وماهي الاشباعات المحققة؟ *وقد تمت في دراستنا على إتباع عدة خطوات منها: *منهج الدراسة:قمنا بإتباع المنهج الوصفي الذي يقوم على وصف الظاهرة وتحليله. *وقمنا ايضا باخذ عينات في مؤسسة البريد والمواصلات .. *مجتمع الدراسة: - زبائن مؤسسة البريد والمواصلات للولاية تقرت .. - عينة الدراسة: 50زبون من مؤسسة البريد والمواصلات لولاية تقرت. *وقد اعتمدنا على استمارة الاستبيان كأداة لجمع البياناتت *النتائج المتوصل اليها من دراستنا: - يستخدم الزبون خدمة البطاقة الذهبية لسهولة خدمتها وتلبية متطلبات الزبون . - استخدام البطاقة يسهل على الزبون الجهد والوقت نظرا لسرعة خدمتها. - يستخدم الزبون الخدمة بانتظام في تحسين سرعة السحب وتوفير المطالب. - هناك استخدام بكثرة للزبون لخدمات البطاقة الذهبية - الاشباعات المحققة من طرف بطاقة الذهبية من خلال خدماتها
The study, entitled Using smart applications in marketing public service - the golden card as a model, deals with the impact of the use of modern communication technology, specifically on the performance of the Algeria Post Corporation - Betigrit, as a commercial and administrative institution where it plays an important role in the life of the citizen, as it represents a link between citizens And the performance of postal tasks, and the problem posed was: How do Algeria Post customers use the card and what are the achieved gratifications? In our study, several steps were taken, including: * Study method: We followed the descriptive approach, which is based on the description and analysis of the phenomenon. We also took samples at the Postal and Transportation Corporation. *Study community: - Customers of the state's Postal and Transportation Corporation have decided... - The study sample: 50 customers from the Post and Transportation Corporation of Touggourt. *We have relied on the questionnaire as a tool for data collection * Findings from our study: - The customer uses the golden card service for its ease of service and to meet the customer's requirements. - Using the card makes it easier for the customer to spend time and effort due to the speed of its service. - The customer regularly uses the service to improve the speed of withdrawal and the provision of demands. There is a lot of customer use of the gold card services - The gratifications achieved by the Gold Card through its services.
Description: تخصص إتصال جماهيري ووسائط متعددة
URI: https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/29999
Appears in Collections:Département des Sciences de l'Information et de la Communication - Master

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
debbegh-kaouthar.pdf790,64 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.