Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/30011
Title: دور الخدمات الإلكترونية في تحسين المعاملات المالية دراسة ميدانية بمؤسسة اتصالات الجزائر(الوكالة التجارية) بولاية تقرت
Authors: الزاوي, محمد الطيب
حنونة, جمعة
بن قطران, سمية
Keywords: الخدماتالإلكترونية
المعاملات المالية
Issue Date: 2022
Publisher: univ-ouargla
Abstract: تهدف الدراسة إلى .إبراز دور الخدمات الإلكترونية في تسهيل و تسريع المعاملات المالية بمؤسسة اتصالات الجزائر حيث تم الاعتماد على أسلوب العينة العرضية،حيث بلغ عددهم (150) مفردة . واعتمدنا في الدراسة على المنهج الوصفي التحليلي وذلك باستعمال أداة استبيان لجمع البيانات من المبحوثين،وقد توصلت الدراسة إلى مجموعة من النتائج أهمها: - الوصول إلى خدمة المعاملات المالية بشكل سهل و غير مكلف. - تمكن الزبائن بضغطة واحدة من دفع الفاتورة الإلكترونية خاصة كانت ثابتة من حيث الشكل. - من أهم ما ميز الخدمات الإلكترونية في التسهيل و التسريع في إنجاز المعاملات المالية ،و توفير الوقت و الجهد. - ساهمت الخدمة الإلكترونية في سير المعاملات المالية و ذلك من خلال مراسلة المؤسسة لزبائنها بموعد تسديد الفاتورة الإلكترونية عن طريق البريد الإلكتروني و الزبون بدوره يتوجه إلى التطبيق و يقوم بتسديدها
The study aims to highlight the role of electronic services in facilitating and accelerating financial transactions at the Algiers Telecommunications Corporation, where the occasional sample method was relied upon, numbering (150) individual. In the study, we relied on the descriptive analytical approach using a questionnaire tool to collect data from the surveyors, and the study reached a range of results, the most important of which are: Access to financial transactions service is easy and inexpensive. - Customers were able with one click to pay the electronic invoice, especially if it was in shape. - One of the most important advantages of electronic services in facilitating and accelerating the completion of financial transactions, and saving time and effort. - The electronic service contributed to the conduct of financial transactions through the organization's correspondence with its customers when to pay the electronic invoice by e-mail and the customer in turn goes to the application and pays it.
Description: التخصص: اتصال جماهيري و الوسائط الجديدة
URI: https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/30011
Appears in Collections:Département des Sciences de l'Information et de la Communication - Master

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ben gatrane-soumia.pdf961,39 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.