Please use this identifier to cite or link to this item:
https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/30149
Title: | Biomass-based biofuel production : Potential and possible uses in Algeria - Ouargla |
Authors: | RECIOUI, Bakhta Bessaci, Abdeldjebbar Khemri, Abdeldjalil |
Keywords: | Biogas Ouargla. geographic information system (GIS) environmental impact biomass transport sector |
Issue Date: | 2022 |
Publisher: | UNIVERSITE KASDI MERBAH OUARGLA |
Abstract: | In this study, we address the problem of biogas production from biomass (municipal waste, animal dung, palm waste) as a feedstock in the Ouargla region (Algeria), and the potential of its uses in the transport sector as a renewable fuel in Algeria at the beginning of 2050, to be a magical alternative solution to the current energy and to end Environmental crisis. This may be true to solve all the problems inherent in the energy cycle (production, distribution, storage and use), and to create maps that allow easy presentation of the results. Finally, we developed scenarios to determine the environmental impact before and after the integration of biogas as an alternative fuel in the road transport sector. All stages of work were carried out by a set of technical models with spatial data in a geographic information system (GIS). The results showed that in the case of incorporating biogas as an alternative fuel, it allows us to reduce energy consumption on the one hand, and achieve environmental savings in terms of carbon dioxide emissions نعالج في هذه الدراسة مشكلة انتاج الغاز الحيوي انطلاقا من الكتلة الحيوية ) نفايات البلدية، روث الحيوانات، مخلفات النخيل ( كمادة وسيطة في منطقة ورقلة ) الجزائر(، وامكانات استعمالاته في قطاع النقل كوقود متجدد في الجزائر مطلع2050 ، ليكون الحل السحري البديل للطاقة الحالية ولإنهاء الأزمة البيئية. قد يكون هذا صحيحا لحل جميع المشاكل الكامنة في دورة الطاقة )الانتاج والتوزيع، التخزين والاستخدام(، وإنشاء الخرائط التي تسمح بسهولة لعرض النتائج، ولتحقيق هذه النتائج درسنا بأثر رجعي تطوير السيارات واستهلاك الوقود وانبعاثات ثاني أكسيد الكربون لتحديد التوزيع المكاني والزماني لطلب الغاز الحيوي في قطاع النقل البري. وأخيرا فإننا وضعنا سيناريوهات لتحديد الأثر البيئي قبل وبعد دمج الغاز الحيوي كوقود بديل في قطاع النقل البري، تم تنفيذ جميع مراحل العمل من قبل مجموعة من النماذج وأظهرت النتائج أنه في حالة دمج الغاز الحيوي كوقود .(GIS) الفنية مع البيانات المكانية في نظام المعلومات الجغرافية بديل يسمح لنا بالحد من استهلاك الطاقة من جهة، وتحقيق وفرات البيئية من حيث انبعاثات ثاني أكسيد الكربون. |
URI: | https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/30149 |
Appears in Collections: | Département de Génie Mécanique - Master |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
memory_bessaci-khemri_compressed_compressed.pdf | 1,4 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.