Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/30561
Title: أثرتوظيف الوسائط المحسوسة في تعليم الحروف العربية لأطفال الروضة روضة جمعية الفلاح بالزاوية العابدية تقرت – عينة-
Authors: سعاد, بضياف
خليدة, العايب
نهلة, خرفي
Keywords: الحروف العربية
الوسائط المحسوسة
العملية التعلمية
أطفال الروضة
Lettres arabes
Médias tangibles
processus d'apprentissage
Enfants de la maternelle
Arabic letters
Tangible media
learning process
Kindergarten kids
Issue Date: 2022
Publisher: université Kasdi Merbah-Ouargla
Abstract: إن توظيف الوسائل التعليمية المحسوسة أضحى عنصر مهم في التعليم الحديث خاصة في مرحلة الطفولة المبكرة، حيث يهدف لتنمية المهارات الأساسية من استماعٍ ونطقٍ وقراءة وكتابة وهذا عن طريق تفعيل الحواسب واسطة هذه الوسائل. ليكون الإشكال الرئيسي في هذا الموضوع: «ما أثر فعالية الوسائل المحسوسة في تعليم الحروف العربية لأطفال روضة الفلاح؟" وقد اعتمدنا المنهج الوصفي الذي يحاول وصف الظواهر وملاحظة تجلياتها المختلفة، والتحليل والإحصاء أداتين إجرائيتين وشبكة الملاحظة التي تتبعنا من خلالها درس تعليم الحروف في الطور التحضيري.
Employing tangible educational aids has become an important element in modern education, especially in the early childhood stage, as it aims to develop basic skills such as listening, speaking, reading and writing, by activating the senses through these means. So, the main problem in this topic is: “How much The effectiveness of tangible means in teaching Arabic letters to children? We relied on the descriptive approach and the observation network through which we followed the lesson of teaching letters in the preparatory phase.
Description: تخصص لسانيات تطبيقية قسم اللغة و الأدب العربي
URI: https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/30561
Appears in Collections:Département de Langue Arabe - Master

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
مذكرة العايب.pdf2,86 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.