Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/30584
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorحنان, عواريب-
dc.contributor.authorنصيرة, مناع-
dc.contributor.authorسمية, مناع-
dc.date.accessioned2022-09-20T09:34:17Z-
dc.date.available2022-09-20T09:34:17Z-
dc.date.issued2022-
dc.identifier.urihttps://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/30584-
dc.descriptionتخصص: اللسانيات التطبيقية قسم اللغة والأدب العربيen_US
dc.description.abstractتناولنا في دراستنا الموسومة بـ : تعلمية القصة للسنة الخامسة، حيث تطرقنا في الفصل النظري منها إلى معنى القصة التعلمية وأنواعها وأهداف تدريسها، كما تناولنا في الفصل التطبيقي محتوى القصة في الكتاب المدرسي وأهدافها المعرفية والوجدانية والحس حركية، وطرائق تدريسها، وأساليب تقويمها، باعتبار القصة هي اللون الأدبي الأقرب إلى عالم الطفل الداخلي والخارجي، ولها تأثير فعال في إنشاء شخصيته سواء من الناحية النفسية أو التربية اللغوية، كما لها أهمية في إضافة المتعة للمتعلم وتهذيب الذوق الفني والجمالي وغرس القيم وتزويده بمختلف المعارف، وغاية غاياتها تعزيز الرصيد اللغوي لدى المتعلم واكتساب مهارات اللغة الأربع الاستماع والحديث والقراءة والكتابة .en_US
dc.description.abstractDans notre étude étiquetée: Apprendre le conte pour la cinquième année, nous avons traité dans le chapitre théorique du sens du récit d'apprentissage, de ses types et des objectifs de son enseignement.La couleur littéraire est la plus proche du monde intérieur et extérieur de l'enfant, et il a un effet efficace sur la création de sa personnalité, que ce soit psychologiquement ou linguistiquement, ainsi que pour ajouter du plaisir à l'apprenant, affiner le goût artistique et esthétique, lui inculquer des valeurs et lui apporter diverses connaissances, et son objectif est d'améliorer le l'équilibre linguistique de l'apprenant et acquérir des compétences linguistiques.Les quatre sont l'écoute, la parole, la lecture et l'écriture.-
dc.description.abstractThis study aims to investigate the didactic of the story of the fifth level in primary school. In the theoretical chapter, we discussed the meaning of the story’s didactic; its types and the objectives of teaching it, whereas in the practical part we dealt with the content of the story in the textbook and its cognitive goals, its content and teaching methods of evaluating it considering the story as a literary colour closest to the child's inner and outer world, and it has an effective influence in creating his personality, whether psychologically or linguistically. Furthermore, it has importance in adding pleasure to the learner,refining the artistic and aesthetic taste, instilling values and providing him with various knowledge .Thus, the main aim of it is to enhance the learner's linguistic balance and acquire the four language skills: listening, speaking, reading and writing.-
dc.language.isootheren_US
dc.publisheruniversité Kasdi Merbah-Ouarglaen_US
dc.subjectالتعليميةen_US
dc.subjectالقصةen_US
dc.subjectالمتعلمen_US
dc.subjectكتاب السنة الخامسةen_US
dc.subjectالأهدافen_US
dc.subjectالأساليبen_US
dc.subjectالطرائقen_US
dc.subjectالتقويمen_US
dc.subjectéducatifen_US
dc.subjectl'histoireen_US
dc.subjectl'apprenanten_US
dc.subjectle livre de cinquième annéeen_US
dc.subjectles objectifsen_US
dc.subjectles méthodesen_US
dc.subjectles méthodesen_US
dc.subjectl'évaluationen_US
dc.subjecteducativeen_US
dc.subjectstoryen_US
dc.subjectlearneren_US
dc.subjectfifth level booken_US
dc.subjectobjectivesen_US
dc.subjectcontenten_US
dc.subjectmethodsen_US
dc.subjectevaluationen_US
dc.titleتعلّمية القصة في السنة الخامسة ابتدائي - دراسة وصفية -en_US
dc.typeThesisen_US
Appears in Collections:Département de Langue Arabe - Master

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
مناع نصيرة-سمية.pdf779,95 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.