Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/30697
Title: واقع أستخدام وسائط األعالم الجديدة لدى الصحفيين في الجزائر دراسة ميدانية على عينة من الصحفيين في مدينة ورقلة
Authors: تومي فضيلة
تواتي محمد لحسن سويسي, نذير
Keywords: وسائط الإعلام الجديدة
Issue Date: 2022
Publisher: univ-ouargla
Series/Report no.: 2022;
Abstract: تعتبر وسئط الإعلام الجديدة أحد أوجه الاتصال الحديث حيكث تحتوي على الجهزة والدوات التكنولوجية الحديثة للإتصال والتواصل والتفاعلية واحد أهم المحور التي يسع الباحثين من أجل التعرف على أغلب ت،ثيراته في المجتمعك ولقد حاولنا من خالل هذ الدراسة التعرف على مكانة اإلعال التقليدي في ل هور وانت كار وسكائ اإلعال الجديدة و مكانية تراجع العمكل اإلعالمي القكد م واالهتمكا بمظهر الجكديكد لإلعال و لكك من خالل البحث في استخدامات الاعلاميين لوسائل الاعلام الجديدة وأثرها على المحتويالاعلامي الذي قدمونه من جهة وعلى وسائل التحرير من جهة اخر وتكونة ا غلب النقط الاساسية في الدراسة فيما يخص وسائل الاعلام الجديدة على مواقع التواصل الاجتماعي كموقع فيسبوك ومدونات الاخبار والمنتديات والتلفزيون التفاعلي اما في ما يخص الاعلام التقليدي كلا من الاذاعة والتلفزيون والجريدة وتوصلة الدراسة الى ان العلاقة بينهما هي علاقة تكاملية واغلب االعالميون في الجزائر يستخدمون وسائل الاعلام الجديدة في نقلهم للاخبار ومقارنتها وحتي نشر محتواهم االعالمي بها وبحثهم عن شكل الجمهور الجديد هو الجمهور تفاعلي.
The new media is one of the modern contacts where it contains modern technological devices and tools for communication, communication and interaction and one of the most important axis that researchers can identify most of its effects in society, and through this study we have tried to identify the status of traditional media in light of the emergence and spread of new media and the possibility of declining old media work and attention to the new appearance of the media by researching the media uses of the new media and its impact on the mediaworld they provide On the one hand and on the question of editing on the other hand and the formation of most of the main points in the study with regard to the new media on social media sites such as Facebook and news blogs, forums and interactive television, as for the traditional media, both radio and television and the newspaper and the study concluded that the relationship between them is complementary and most media in Algeria use the new media in their transfer of news and comparison and to publish their media content and their search for the form of the new audience is interactive audience.
Description: تخصص : سمعي بصرى
URI: https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/30697
Appears in Collections:Département des Sciences de l'Information et de la Communication - Master

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
souici-nadir.pdf1,29 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.