Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/30704
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorخويلدات,صالح-
dc.contributor.authorبن عيسي, عمر-
dc.contributor.authorعريف, طارق-
dc.date.accessioned2022-09-26T14:38:29Z-
dc.date.available2022-09-26T14:38:29Z-
dc.date.issued2022-06-23-
dc.identifier.urihttps://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/30704-
dc.descriptionتسويق الخدماتen_US
dc.description.abstractتهدف هذه الدراسة إلى إبراز أهمية التسويق الاجتماعي في تحسين من الوعي الصحية من خلال ابراز حقيقة الواقع في المؤسسة الاستشفائية الحالية ، وأنه يلعب دورا حيويا وعنصرا هاماً من النجاح المنظمة الصحية بمجتمع مكون من أفراد وعون لمسؤولياتهم ، كما أن تعزيز مفهوم التسويق الاجتماعي للمؤسسة يؤدي إلى سلوك طرق جديدة في مجال الصحي ، والتي تتطابق مع التغيير الدائم في سلوك الأفراد ، وكذا التغيير الحاصل على مستوى الممارسات التسويقية الصحي. ظهور التسويق الاجتماعي والوعي الصحي في العديد من المؤسسات عزز الجانب التطوعي للمؤسسات ، بهدف تحسين جودة الممارسات الاجتماعية والبيئية لتتجـاوز المتطلبات القانونية والتنظيمية دون فقدان أيا من التزاماتها الصحية وغيرها ، كما تسهم هذه المقاربة بشكل كبير في الرفع من مستوى جودة خدمات الرعاية الصحية.en_US
dc.description.abstractstudy aims to highlight the importance of social marketing for commercial activities and a realistic reality in the current hospital institution, and that it plays a vital role and an important element of success in the business world in a society composed of individuals and aware of their responsibilities, and promoting the concept of social marketing for the institution leads to the behavior of new ways in the field of business Which corresponds to the permanent change in the behavior of individuals, as well as the change taking place at the level of marketing practices. The emergence of social marketing and health awareness in many institutions has strengthened the voluntary aspect of institutions, with the aim of improving the quality of social and environmental practices to bypass legal and regulatory requirements without losing any of their health and other obligations. This approach also contributes significantly to raising the level of quality of health care services.-
dc.language.isootheren_US
dc.publisherجامعة قاصدي مرباح ورقلةen_US
dc.subjectتسويق الاجتماعيen_US
dc.subjectمؤسسة الاستشفائيةen_US
dc.subjectوعي الصحيen_US
dc.subjectوعي الافرادen_US
dc.subjectرعاية الصحيةen_US
dc.subjectتحسين المستوىen_US
dc.subjectsocial marketingen_US
dc.subjecthealth careen_US
dc.subjecthospital establishmenten_US
dc.titleدور التسويق الاجتماعي في تحسين من الوعي الصحي دراسة حالة المؤسسة العمومية الاستشفائية سعد دحلب دائرة جامعةen_US
dc.typeThesisen_US
Appears in Collections:Département des sciences commerciales - Master

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Benaissi-Ariaf.pdf2,13 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.