Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/30710
Title: المعوقات السوسيوثقافية للمرأة العاملة داخل المؤسسة دراسة ميدانية بثانوية المجاهد مدقن عبد القادر بمدينة ورقلة
Authors: محجوبي, مصطفى
تجاجنة, مروة
Keywords: المعوقات
المعوقات السوسيوثقافية
المرأة العاملة
المؤسسة
Issue Date: 2022
Publisher: univ-ouargla
Abstract: تهدف الدراسة الحالية إلى معرفة المعوقات السوسيوثقافية التي تواجه االمرأة العاملة في المؤسسة بولاية ورقلة ولمعرفة هذا تم التطرق لتساؤل الرئيسي : هل للمعوقات السوسيوثقافية للمرأة العاملة تأثير على مسارها المهني؟ حيث تندرج تحته ثلاث تساؤولات فرعية وللإجابة على هذه التساؤلات تم الإعتماد على المنهج الوصفي مستخدمين أداة إستمارة الإستبيان تم توزيعها على كل العاملات في ثانوية المجاهد مدقن عبد القادر وقد توصلت هذه الدراسة إلى : المسؤولية الأسرية لا تؤثر على الالتزام الوظيفي للمرأة العاملة الظروف الاجتماعية تؤثر على المسار الوظيفي للمرأة العاملة ثقافة المجتمع لا يؤثر على علاقاتها داخل العمل
The current study aims to identify the socio-cultural obstacles facing working women in the institution In the Wilayat of Ouargla, and to know this, the main question was addressed: Do the sociocultural obstacles of working women affect their career path? It contains three sub-questions In order to answer these questions, the descriptive approach was relied upon, using a questionnaire tool, which was distributed to all female workers in the Mujahid Mudaqen Abdul Qader High School. This study found: Family responsibility does not affect the job commitment of the working woman Social conditions affect the career path of working women The culture of society does not affect its relations at work
Description: التخصص:علم الإجتماع التنظيم والعمل
URI: https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/30710
Appears in Collections:Département de sociologie et de la démographie - Master

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
tjadjna-marwa.pdf899,33 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.