Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/30794
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorنصير, أحميدة-
dc.contributor.authorمحمد الأمين, مباركي-
dc.date.accessioned2022-10-05T10:07:55Z-
dc.date.available2022-10-05T10:07:55Z-
dc.date.issued2022-
dc.identifier.urihttps://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/30794-
dc.descriptionتخصص النشاط البدني الرياضي المدرسي.en_US
dc.description.abstractهدفت الدراسة إلى التعرف على مستوى السعادة النفسية لدى التلاميذ من خلال ممارسة حصة التربية البدنية والرياضية، ومستوى دافعية الأداء، والتعرف على العلاقة بين مستوى السعادة النفسية ودافعية الأداء لدى التلاميذ، والكشف عن الفروق في مستوى السعادة النفسية تبعا لمتغير الجنس، واستخدم الطالب المنهج الوصفي للتحقق من فرضيات الدراسة،وتكونت عينة الدراسة من 177تلميذ، اعتمد الطالب على مقياسين: مقياس السعادة النفسية ومقياس دافعية الأداء، وتم معالجة البيانات إحصائيا بواسطة المتوسط الحسابي والانحراف المعياري واختبار (ت) لعينة واحدة واختبار (ت) لعينتين مستقلتين ومعامل الارتباط بيرسون، وتوصل الطالب إلى وجود مستوى مرتفعفي كل من السعادة النفسية ودافعية الأداء لدى التلاميذ من خلال ممارسة حصة التربية البدنية والرياضية، وعدم وجود فروق ذات دلالة إحصائية في مستوى السعادة النفسية تبعا لمتغير الجنس، ووجود ارتباط موجب دال إحصائيا بين مستوى السعادة النفسيةلدى التلاميذ من خلال ممارسة حصة التربية البدنية والرياضية ودافعية الأداء.en_US
dc.description.abstractThe study aimed to identify the level of psychological happiness in pupils through the practice of physical and sports education class, and the level of performance motivation, and to identify the relation between the level of psychological happiness and performance motivation in pupils, and to reveal differences in the level of psychological happiness depending on the variable of gender. The student used the descriptive method to verify the hypotheses of the study, and the sample consisted of 177 pupils, and the student relied on two measures: The psychological happiness and the performance motivation, The data were processed statistically by means of the arithmetic mean and standard deviation, T-test for one sample, T-test for two independent samples and the Pearson correlation coefficient, and the student found a high level of psychological happiness and performance motivation in pupils through the exercise of the physical and sports education class, and there are no statistically significant differences in the level of psychological happiness depending on the gender variable, and the existence of a positive correlation Statistically between the level of psychological happiness in pupils through the exercise of the physical and sports education and performance motivation-
dc.language.isootheren_US
dc.publisherجامعة قاصدي مرباح ورقلةen_US
dc.subjectالسعادة النفسيةen_US
dc.subjectدافعية الأداءen_US
dc.subjectحصة التربية البدنية والرياضيةen_US
dc.subjectمرحلة الثانويen_US
dc.subjectPsychological happinessen_US
dc.subjectperformance motivationen_US
dc.subjectphysical and sports education classen_US
dc.subjectsecondary schoolen_US
dc.titleمستوى السعادة النفسية لدى التلاميذ من خلال ممارسة حصة التربية البدنية والرياضية وعلاقتها بدافعية الأداءen_US
dc.typeThesisen_US
Appears in Collections:Institut des Sciences et Techniques des Activités Physiques et Sportives - Master

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
مباركي محمد الأمين.pdf810,37 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.