Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/31095
Title: تعليمية اللغة العربية وأهميتها في الأقسام التحضيرية
Authors: مسعود, غريب
محشة, حيزية
كركوري, عائشة
Keywords: التعليمية
الطفل
القسم التحضيري
التربية
الطرائق
Pédagogique
Enfant
Section Préparatoire
Éducation
Modalités
Educational
Child
Preparatory section
Education
Modalities
Issue Date: 2022
Publisher: université Kasdi Merbah-Ouargla
Abstract: تعد تعليمية اللغة العربية للتربية التحضيرية الأساس الذي يقوم جميع الأنشطة اللغوية التعبير والكتابة والقراءة، وفق طرائق ممنهجة والتي تهم كل جوانب نمو شخصية الطفل وتتخذ من اللعب والنشاط الفعلي الذاتي والخبرة المباشرة أساس لها، ومن هنا جاءت فكرة الموضوع" تعليمية اللغة العربية وأهميتها في الأقسام التحضيرية" وعرضنا بمنهج وصفي تحليلي.
L'enseignement de la langue arabe pour l'enseignement préparatoire est la base sur laquelle reposent toutes les activités langagières, d'expression, d'écriture et de lecture. Selon des méthodes systématiques qui concernent tous les aspects du développement de la personnalité de l'enfant et prennent comme base le jeu, l'activité réelle et l'expérience directe, d'où l'idée du thème "Enseignement de la langue arabe" Et son importance dans les sections préparatoires, et nous avons présenté une approche descriptive.
Teaching the Arabic language for preparatory education is the basis upon which all language activities, expression, writing, and reading are based. According to systematic methods that concern all aspects of the child's personality development and take from play, actual activity and direct experience as a basis , hence the idea of the topic "Arabic Language Teaching" And its importance in the preparatory sections, and we presented a descriptive approach.
Description: قسم اللّغة والأدب العربي تخصّص: لسانيات تطبيقية
URI: https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/31095
Appears in Collections:Département de Langue Arabe - Master

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
محشة+كركوري.pdf1,74 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.