Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/31198
Title: The application of halal bran in marketing products and services استغلال وسم حلال في تسويق المنتجات والخدامات
Authors: نشاد حكيم
مختاري فتيحة
Keywords: halal term
consumer behaviour
marketing function
halal product
Issue Date: 30-Jun-2022
Series/Report no.: Volume 8, Numéro 1 2022;
Abstract: استهدفت هذه الدراسة مدى مساهمة مصطلح " حلال" الرائج بالسوق الوطنية في تسويق منتجات المؤسسات الناشطة في الميدان التجاري بولاية سعيدة على وجه الخصوص خلال شهر سبتمبر من سنة 2021 ولتحقيق هدف الدراسة تم الاعتماد على المنهج الوصفي من خلال التأطير الأكاديمي والنظري لموضوع الدراسة الذي أثار بدوره أسس مشكلة البحث مما استدعى الباحثين إلى اللجوء للمنهج التحليلي بغية تحليل ومناقشة البيانات المتحصل عليها عن طريق إعداد استبيان بعنوان البحث، ومن خلال تحليل نتائج البحث تبين تأثير و وجود وسم " حلال" على المنتج في سلوك المستهلك كما توصلنا إلى ملاحظة استغلال وظيفة التسويق لقيمة دينية إسلامية لأغراض تجارية عبر مفهوم " منتج حلال ".This study entitled the extent to which the term “Halal” popular in the national market contributed to marketing the products of institutions active in the commercial field in the state of Saida in particular during September of the year 2021. In order to achieve the goal of the study, the descriptive approach was relied on through the academic and theoretical framing of the subject of the study. This gave rise to, the foundations of the research problem, which called the researchers to resort to the analytical method in order to analyse the data obtained by preparing a questionnaire. After analysing the results of the research, we came to the conclusion that the the “halal” label on the product has an effect on the consumer’s behaviour, we also came to note the exploitation of the marketing function for the value of Islamic religious faith for commercial purposes through the concept of "halal product".
Description: مجلة الدراسات الإقتصادية الكمية
URI: https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/31198
ISSN: 1033-2437
Appears in Collections:Number 08 /2022

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
JQES080128.pdf472,28 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.